سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
۲ نفر

روسیه روز سه‌شنبه تمرین‌هایی همراه با شلیک مستقیم را با نیروها و تانک‌های خود در نزدیکی مرز اوکراین برگزار کرد. در عین حال مسکو از چشم‌انداز مذاکرات با ایالات متحده که واشنگتن امیدوار است تهدید احتمالی حمله به اوکراین را از بین ببرد، ابراز نگرانی کرد.

تانک روسی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پس از اینکه طرف آمریکایی در مذاکرات ژنو از روسیه خواست تا حدود ۱۰۰ هزار  سرباز خود را از نزدیکی مرز عقب بنشاند، وزارت دفاع گفت که حدود ۳ هزار نظامی، تمرینات نظامی از جمله نبردهای فرضی را در چهار منطقه در جنوب غربی روسیه آغاز کرده‌اند.

این رزمایش نشان داد که کرملین قصد کاهش فشار نظامی که ایالات متحده را به پای میز مذاکره کشانده، ندارد؛ جایی که مسکو خواسته‌هایی را برای گرفتن تضمین‌های امنیتی گسترده از غرب مطرح کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مذاکرات روز دوشنبه که به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شده است، مثبت بوده اما دلیل واقعی برای خوش‌بینی وجود ندارد.

او گفت که روسیه خواهان نتایج سریع است: «در اینجا هیچ ضرب‌الاجل روشنی وجود ندارد. هیچکس آنها را تعیین نمی‌کند. فقط موضع روسیه وجود دارد که ما به طولانی کردن بی‌پایان این روند راضی نخواهیم شد.»

بیشتر بخوانید:

پسکوف گفت که وضعیت پس از دو دور دیگر از مذاکراتی که روسیه قرار است در این هفته با ناتو در بروکسل در روز چهارشنبه و در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین در روز پنجشنبه، برگزار کند، روشن‌تر خواهد شد.

کد خبر 649456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha