ساکنان خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین گفته‌اند که امیدوارند بهترین اتفاق بیفتد، اما برای بدترین‌ها آماده خواهند شد، زیرا روسیه ده‌ها هزار نیرو را در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع‌آوری کرده و مذاکرات دیپلماتیک تاکنون موفق به ایجاد پیشرفت نشده است.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، خارکف، یک شهر صنعتی در شرق اوکراین که محل استقرار کارخانه‌های تانک، هواپیما و تراکتورسازی است، در ۴۲ کیلومتری  مرز روسیه قرار دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، این کشور را هدف احتمالی حمله روسیه معرفی کرده است.

روسیه برنامه‌اش برای حمله به اوکراین را رد کرده، اما غرب را برای ضمانت‌های امنیتی، از جمله جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو تحت فشار قرار داده است.

ایگور ترخوف، شهردار خارکف می‌گوید، شهر ۱.۴ میلیونی آرام و جمع‌شده خواهد بود و او اجازه نخواهد داد کسی آن را تصاحب کند. در مصاحبه‌ای که این هفته انجام شد، برخی از ساکنان گفتند که می‌مانند و می‌جنگند، اما برخی دیگر گفته‌اند که ممکن است نقل مکان کنند.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت که حمله به خارکف «امکان‌پذیر» است، هرچند سخنگوی دولت گفت که رئیس‌جمهوری در حال طرح یک سناریوی فرضی است.

دیپلمات‌های ارشد ایالات متحده و روسیه در مذاکرات روز جمعه درباره اوکراین هیچ پیشرفت مهمی نداشتند، اما موافقت کردند که برای حل بحران به گفت‌وگوهای‌شان ادامه دهند.

کد خبر 651958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 2
    اوکراین هرچه زود تر باید خود را به آغوش روسیه بازگرداند و از شیطان بزرگ امریکا رهایی یابد