۱۱روز آینده می‌تواند در تثبیت وضعیت آبی‌پوشان بسیار حیاتی باشد.

فرهاد مجیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، استقلال در آستانه قهرمانی نیم‌فصل لیگ بیست‌ویکم قرار گرفته است؛ موقعیتی که می‌تواند برای آنها نویدبخش و دلگرم‌کننده باشد. صد البته در پایان دور رفت به هیچ تیمی جام نمی‌دهند، اما قرار گرفتن آبی‌ها در چنین جایگاهی اعتماد به نفس آنها را برای مبارزه و رقابت تا پایان فصل افزایش خواهد داد. پیروزی برابر رقیب سرسختی مثل مس رفسنجان کاملا برای آبی‌ها حیاتی بود و به آنها کمک کرد، اما ۱۱روز آینده هم می‌تواند یک بازه زمانی سرنوشت‌ساز برای استقلالی‌ها باشد.

استقلال در این مدت ۲ بازی مهمش در هفته‌های پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر را برگزار خواهد کرد؛ دیدارهایی که حداقل روی کاغذ چندان دشوار نیستند. آبی‌ها ابتدا به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌روند و بعد از آن در آغاز دور برگشت باید با هوادار روبه‌رو شوند. هر دو تیم هم‌اکنون بین ۵ تیم آخر جدول رده‌بندی هستند و قاعدتا نباید بتوانند مشکل خیلی بزرگی برای استقلال به‌وجود بیاورند.

اتفاق سرنوشت‌ساز دیگری که در این مقطع رخ خواهد داد، احتمالا صدور رأی کمیته استیناف در مورد پرونده جنجالی اریک باگناما بازیکن غیرمجاز گل‌گهر سیرجان است. همانطور که حتما می‌دانید، کمیته انضباطی گل‌گهر را به‌خاطر استفاده از این بازیکن در ۳مسابقه ۳ بر صفر بازنده کرده است و به همین دلیل ۲تیم استقلال و سپاهان هم به‌ترتیب ۲ و ۳ امتیاز سود کرده‌اند.

گل‌گهر به استیناف شکایت کرده و رایی که در این پرونده صادر خواهد شد می‌تواند تأثیر زیادی روی سرنوشت لیگ بگذارد. گویا قرار بود جلسه رسیدگی استیناف به تجدیدنظرخواهی گل‌گهر امروز (سه‌شنبه) برگزار شود که در این صورت رأی نهایی به‌زودی صادر خواهد شد. اگر استیناف نتایج ۳ بر صفر را تأیید کند، ۲امتیاز استقلال در حساب این تیم محفوظ خواهد ماند و کسب ۶امتیاز دیگر برابر ۲ تیم پایین جدولی هم حسابی وضعیت این تیم را در جدول تثبیت خواهد کرد. در غیراین صورت نقض حکم کمیته انضباطی از سوی استیناف ۲امتیاز به استقلال ضرر می‌زند و شرایط جدول را کمی پیچیده‌تر و نزدیک‌تر می‌کند.

کد خبر 649272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha