تیم مجیدی احتمالا پرکارترین تیم در پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی خواهد بود؛ در نیم‌فصل حداقل ۴ بازیکن از استقلال جدا می‌شوند و ۴ بازیکن جدید می‌آیند.

استقلال

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

فصل نقل‌وانتقالات زمستانی لیگ برتر از تاریخ ۲۶ دی‌ماه آغاز خواهد شد و بدون‌شک استقلال یکی از تیم‌هایی است که تا پایان نقل‌وانتقالات (۲۳ بهمن‌ماه) یکی از پرخبرترین تیم‌های ایران خواهد بود. برخی ‌بازیکنان استقلال برخلاف پیش‌بینی‌هایی که وجود داشت، در نیم‌فصل اول فرصت زیادی برای بازی پیدا نکردند و خواهان جدایی از جمع آبی‌پوشان هستند. البته مدیران و کادر فنی آبی‌پوشان حاضر نیستند برخی از این بازیکنان را به‌سادگی از دست بدهند و جدایی آنها با شروطی خاص و سود مالی همراه خواهد بود. اما چند بازیکن هم در لیست مازاد مجیدی قرار می‌گیرند و برای رضایتنامه‌گرفتن کار ساده‌ای خواهند داشت.

مظاهری، خواهان جدایی

رشید مظاهری جزو بازیکنانی است که تصمیم قطعی‌اش را برای جدایی از جمع آبی‌های پایتخت گرفته و می‌خواهد در تیم دیگری فوتبالش را ادامه دهد. مظاهری در این فصل بارها با مجیدی چالش پیدا کرد و سرمربی آبی‌ها حاضر نیست روی خوش به رشید نشان دهد. در چند هفته گذشته شایعه حضور مظاهری در پرسپولیس شنیده شده ولی مسئولان این باشگاه هیچ مذاکره‌ای با گلر آبی‌ها انجام نداده‌اند. نکته مهم در مورد مظاهری، پیشنهادی است که از فولاد دریافت کرده و جواد نکونام درصدد است هر طور شده رشید را به فولاد ببرد تا برای ادامه لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، در خط دروازه چالش نداشته باشد. فولاد یا هر تیم دیگری که دنبال مظاهری هستند، باید برای جذب این بازیکن پول رضایتنامه پرداخت کنند. البته رشید مبلغ قابل‌توجهی هم از استقلال طلب دارد و شاید در نهایت با بخشیدن این طلب، به‌صورت شخصی برای گرفتن رضایتنامه اقدام کند. البته موضوع مهم دیگر در مورد رشید این است که او دوست دارد در نیم‌فصل دوم برای سپاهان بازی کند، برخی تلاش‌ها هم برای نزدیک‌کردن او به سپاهان از سوی مدیر برنامه‌هایش صورت‌گرفته ولی بعید است استقلال مظاهری را به رقیب مستقیم خودش بدهد.

توافق مرادی با آلومینیوم

بابک مرادی هم یکی دیگر از بازیکنان جداشده استقلال است که چند روز پیش از این تیم خداحافظی کرده و دیروز هم برای فسخ قرارداد راهی باشگاه شد. آخرین اخبار حاکی از آن است که مرادی راهی آلومینیوم اراک خواهد شد تا دوباره زیرنظر رسول خطیبی بازی کند. مرادی در استقلال یک نیمکت‌نشین محض بود و حتی مدتی به‌دلیل مسائل انضباطی توسط مجیدی کنار گذاشته شد. او به نزدیکانش گفته که در آینده‌ای نزدیک در مورد اتفاقاتی که در استقلال برایش رخ داد، صحبت خواهد کرد و با پایان نیم‌فصل اول باید جدایی این بازیکن را از استقلال قطعی بدانیم.

مهری و آزادی هم جدا می‌شوند

یکی از بدترین و عجیب‌ترین خریدهای استقلال در این فصل محمدرضا آزادی بود. آزادی شانس زیادی برای ماندن در استقلال ندارد ولی نکته جالب اینجاست که او هم‌اکنون پیشنهاد قابل‌توجهی ندارد. او دیروز در مصاحبه‌ای گفت که قصد ترک استقلال را ندارد ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که آزادی در لیست مازاد مجیدی قرار گرفته و مدیر برنامه‌های این بازیکن در تلاش است تا شرایط حضور او را در یکی از تیم‌های لیگ برتری فراهم کند. سعید مهری هم در فصل گذشته یکی از خریدهای عجیب استقلال بود که از تراکتور به این تیم آمد. ترافیک بازیکن در خط هافبک استقلال باعث شده مهری تصمیم به جدایی بگیرد و با حضور نفراتی مثل آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس و رضا آذری، او شانس زیادی برای بازی نخواهد داشت. متین کریم‌زاده، سبحان خاقانی و فردین رابط هم بازیکنانی هستند که زمزمه جدایی آنها از استقلال و حضور قرضی‌شان در دیگر تیم‌های لیگ برتری شنیده می‌شود. این نفرات هم دنبال بیشتر بازی‌کردن هستند و باید دید مجیدی در فصل نقل‌وانتقالات چه تصمیمی در موردشان خواهد گرفت. البته گفته می‌شود که از بین این ۳ بازیکن، احتمال ماندن خاقانی در استقلال وجود دارد.

شرایط خاص مطهری و قاسمی‌نژاد

۲ بازیکن دیگر هم از شرایطشان در استقلال راضی نیستند؛ ارسلان مطهری و امین قاسمی‌نژاد. مطهری با رقم‌خوردن حاشیه‌های مختلف و ماجراهایی نسبتا طولانی در استقلال ماندگار شد ولی این بازیکن هم‌اکنون هیچ تمایلی برای ترک استقلال ندارد، مگر اینکه به‌زودی تصمیم خودش را عوض کند. قاسمی‌نژاد هم جدا از گلی که در بازی قبلی زد، بدترین روزهای فوتبالی‌اش را در استقلال سپری کرد. قاسمی‌نژاد در پدیده یک ستاره تعیین‌کننده بود ولی حالا در استقلال نیمکت‌نشین شده اما این بازیکن هم فعلا تصمیمی برای ترک استقلال ندارد. این در حالی است که مجیدی هم قصد ندارد این دو بازیکن را از دست بدهد.

مجیدی دنبال هافبک

مسئله مهم دیگر در مورد نقل‌وانتقالات استقلال، بازیکنان جدیدی است که قرار است به این تیم اضافه شوند. مجیدی قبل از بازی با مس رفسنجان از اضافه‌شدن ۲ بازیکن لیگ برتری و ۲ بازیکن خارجی به استقلال خبر داد که یکی از آنها آسیایی خواهد بود. گفته می‌شود جذب وینگر، دفاع راست و هافبک بازی‌ساز از اولویت‌های مجیدی برای جذب بازیکن است. استقلال هم‌اکنون روی جذب صالح حردانی از فولاد تمرکز کرده و ظاهرا قرار است ۲ باشگاه در این زمینه اقدام به تبادل بازیکن کنند. می‌گویند فولاد درصورت فروش حردانی به استقلال خواهان جذب آرش رضاوند و رشید مظاهری شده که البته رضاوند حاضر نیست به فولاد برود.

کد خبر 649224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha