هادی ساعی که در یک انتخابات نزدیک به ریاست فدراسیون تکواندو رسیده می‌گوید برای بازگرداندن تکواندو به روزهای اوج باید از همین امروز آغاز کرد.

هادی ساعی

همشهری‌آنلاین - محسن محمودصفری

بعد از ۲۱ سال تغییر بسیار بزرگی در فدراسیون تکواندو رخ داد. سیدمحمد پولادگر پس از ۲ دهه ریاست و پیروزی در ۵ مجمع انتخاباتی متوالی در ششمین مجمع توسط هادی ساعی متوقف شد.

خوش‌بین‌ترین افراد هم فکر نمی‌کردند ساعی شانسی در مقابل پولادگر داشته باشد ولی او در پایان رای‌گیری با ۲۹ رای در مقابل ۲۷ رای برنده انتخابات شد تا برای ۴ سال هدایت فدراسیون بحران‌زده تکواندو را در دست بگیرد. رشته‌ای که در ۲ المپیک ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ فقط یک مدال برنز کسب کرده و ساعی برای سروسامان دادن به این رشته کار بسیار سختی در پیش دارد. رئیس جدید فدراسیون تکواندو در این گفت‌وگو به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

*انتخابات سختی داشتید و کمتر کسی فکر می‌کرد شما برنده این انتخابات باشید. قبول دارید؟

بله انتخابات سختی بود. حضور چندین ساله آقای پولادگر به‌عنوان نایب‌رئیس و رئیس فدراسیون کار را دشوار کرده بود ولی خدا را شکر اعضای مجمع و اهالی تکواندو به من اعتماد کردند. من با برنامه جلو آمده بودم و با برنامه نزد تک‌تک اعضای مجمع رفتم و آنها هم به برنامه من رأی دادند تا خون تازه‌ای در تکواندو جریان پیدا کند. امیدوارم بتوانیم با همدلی و در کنار یکدیگر این رشته را به جایگاه خودش برگردانیم. مردم از تکواندو توقع کسب افتخار دارند و ما باید زمینه را برای افتخارآفرینی بچه‌ها مهیا کنیم. رقابت در انتخابات دیگر تمام شد و حالا باید یک‌صدا و همدل کار را برای ارتقای تکواندو پیش ببریم.

*خودتان فکرش را می‌کردید رأی بیاورید؟

بله، حتی فکر می‌کردم بیشتر هم رأی بیاورم. ولی دیگر مهم نیست و نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم. انتخابات تمام شد.

*پیام‌های تبریک زیادی از فدراسیون‌های مختلف ازجمله بلغارستان و اسپانیا داشتید. ظاهرا آنها هم توقع تغییر در فدراسیون ایران را نداشتند.

دوستان لطف دارند و امیدوارم با همکاری و تعامل، تکواندو به جایگاه اصلی‌اش برسد.

*دلیل خاصی دارد که معارفه شما در فدراسیون تکواندو هنوز انجام نشده است؟

امیدوارم زودتر این مراسم انجام شود تا کارها را جلو ببریم چون زمان زیادی نداریم. میزبان چندین رویداد ازجمله مسابقات اوپن فجر، جام ریاست فدراسیون و جام باشگاه‌های آسیا هستیم و نباید فرصت را از دست بدهیم.

*از ایجاد همدلی گفتید. با آقای مهماندوست که هم‌اکنون مربی تیم آذربایجان هستند هم همکاری می‌کنید؟

از کار کردن با هرکسی که بتواند به تکواندو کمک کند استقبال می‌کنیم. دور افراد هیچ خط قرمزی نیست. در خانواده تکواندو باید همه کمک کنند تا شرایط خوبی را در المپیک پاریس رقم بزنیم. زمانی نداریم و اگر همین امروز هم شروع کنیم دیر است. حضور خانواده تکواندو در کنار یکدیگر زیباست و اعتقاد دارم با همدلی به موفقیت خواهیم رسید.

*پیش‌بینی شما از حضور تکواندوکاران در المپیک ۲۰۲۴ چیست؟

پیش‌بینی کار سختی است و اعتقادی به آن ندارم. باید سخت کار کنیم تا به هدفمان که کسب مدال المپیک است برسیم. واقعیت این است که شرایط خوب نیست و بچه‌ها در رنکینگ جایگاه خوبی ندارند. باید در تمام مسابقات رنکینگ شرکت و کسب امتیاز کنیم تا شرایط خوبی داشته باشیم. در هر وزن باید ۲ تا ۳ نفر را در جایگاه مناسب داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم به هدف اصلی‌مان برسیم.

*بازی‌های آسیایی هانگژو کمتر از یک سال دیگر برگزار می‌شود. برای آن مسابقات شرایط را چطور می‌بینید؟

قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بازی‌های کشورهای اسلامی را داریم. زمان خیلی کم است ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم. امیدوارم با همت بچه‌ها و اهالی تکواندو باعث شادی دل مردم شویم.

*در بخش بانوان چه برنامه‌ای دارید؟

در بخش بانوان پتانسیل خیلی خوبی در نوجوانان داریم که باید با برنامه‌ریزی از این پتانسیل استفاده کرد. حتما برای آنها برنامه داریم تا در المپیک و جهانی افتخارآفرین باشند.

*حضور آقای پولادگر را در معاونت قهرمانی چطور می‌بینید؟

برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم و خوشحالم که از خانواده تکواندو، شخصی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش حضور دارد. آقای پولادگر هم کمک کنند و کنار ما باشند تا درنهایت تکواندو به موفقیت برسد.

کد خبر 649238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha