گروه ورزشی: گرچه از حجم شدید انتقادات به فدراسیون کشتی کاسته شده است اما هنوز این فدراسیون برای پیشبرد برنامه‌های خود با چالش‌ روبه‌روست.

 آنجایی که بسیاری از تیم‌‌های لیگ کشتی برای حضور در این مسابقات با چالش روبه‌رو هستند و حتی مسابقات قهرمانی کشور و تشکیل تیم‌های ملی برای مسابقات جام‌جهانی با مشکلاتی روبه‌روست.پیش از این گفته می‌شد طی توافقات صورت گرفته میان سازمان و فدراسیون، تغییرات وسیعی در کشتی صورت خواهد گرفت که دامنه بسیاری از قسمت‌های فدراسیون از نایب‌رئیسی تا دبیری و کادر فنی تیم‌ملی را در بر خواهد گرفت. در این میان اما صنعتکاران در گفت‌وگویی بر ابهامات موجود کشتی می‌گوید: «فعلاً هیچ تغییری در کادرفنی تیم‌های ملی کشتی ایجاد نمی‌شود.»

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی ادامه می‌دهد: «تغییرات در سطوح فنی کشتی با نظر رئیس فدراسیون صورت می‌گیرد اما فعلاً هیچ تغییری در ارکان فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران ایجاد نخواهد شد.» وی ادامه داد: «ما هیچ هراسی از کسی نداریم و اگر صلاح ندانیم تغییری در کادر‌فنی تیم‌های ملی کشتی ایجاد نخواهیم کرد و اگر هم مصلحت باشد این کار را انجام می‌دهیم و بدون واهمه نیز این موضوع را اعلام خواهیم کرد.»

نایب‌رئیس فدراسیون نیز  در خصوص تیم کارشناسی سازمان ورزش ایران افزود: «تنها امیدوارم این تیم از افرادی متخصص و ورزشی تشکیل شده باشد و بدون غرض‌ورزی کار خودشان را دنبال کنند.» وی در پایان در خصوص همکاری خودش با فدراسیون کشتی و سفر به کانادا خاطرنشان کرد: «در کنار رئیس فدراسیون کشتی تا آخرین لحظه خواهم بود.»

از سوی دیگر در حالی که مسابقات قهرمانی کشور با موج شدیدی از انتقادات در مورد زمانبندی آن همراه است، عارف ربطی از برنامه‌های فدراسیون در مورد این مسابقات سخن می‌گوید: «برای نظارت بر مسابقات قهرمانی کشور، کمیته فنی را مشخص خواهیم کرد.»
دبیر فدراسیون کشتی در ادامه می‌گوید: «مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور طی هفته‌های آتی برگزار می‌شوند. پیش از آن کمیته‌های فنی را در هر دو رشته معین می‌کنیم و مشخص‌شدن کادرفنی تیم‌‌ملی به پس از مسابقات موکول خواهد شد.»

وی در مورد ابقای رئیس هیأت کشتی فارس گفت: «با رفع مسائل در استان فارس، عرب در سمت خود ابقا شد که با این شرایط، مسابقات قهرمانی کشور فرنگی در همان شهر شیراز انجام خواهد شد.» در ادامه چالش‌های ادامه‌دار کشتی پس از ناکامی در المپیک، لیگ کشتی نیز متاثر از این مشکلات است و در همین راستا تاکنون تنها 3 تیم برای شرکت در لیگ برتر کشتی آزاد اعلام آمادگی کرده‌اند. پیش از این قرار بود جلسه هماهنگی تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌های برتر آزاد، فرنگی و دسته یک در روز شنبه هفته گذشته در فدراسیون کشتی برگزار شود اما این مراسم به دلیل استقبال کم تیم‌ها، به بعد از اتمام ماه مبارک رمضان موکول شد که هنوز زمان مجدد برپایی این جلسه مشخص نشده است.

تاکنون 3 تیم به صورت رسمی برای شرکت در لیگ برتر آزاد اعلام آمادگی کرده‌اند. تیم‌های نیروی زمینی ارتش از تهران، گاز مازندران و تیم فرهنگی ورزشی عسگری محمدیان از مازندران، از طریق هیأت کشتی استان‌های خود از حضور در لیگ خبر داده‌اند. همانند گذشته، تاکنون هیچ تیمی برای شرکت در لیگ فرنگی اعلام آمادگی نکرده است و هیچ قراردادی نیز به صورت رسمی در سازمان لیگ به ثبت نرسیده است. پیش از این فدراسیون کشتی،‌ روز اول آبان را به عنوان زمان آغاز لیگ برتر آزاد، فرنگی و دسته اول تعیین کرده است.

کد خبر 64923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز