شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

اسماعیل کوثری* مجلس هفتم درخصوص راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق هسته‌ای در کشور در چشم‌انداز 20 ساله کشور تصمیم مهمی را اتخاذ کرد.

براساس این مصوبه مجلس، دولت باید با تاسیس نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور، 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید کند.

به این منظور، ایران مقدمات دستیابی به دانش بومی غنی‌سازی اورانیوم تحت نظارت‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که حق خود بود در دستور کار قرار داد تا دانشمندان هسته‌ای ایران در نهایت توانستند با شایستگی به مرحله صنعتی تولید سوخت هسته‌ای دست یابند و بدیهی است که این مسیر باید ادامه یابد.

یادآوری این نکته ضروری است که حتی درصورت دادن تضمین از سوی سایر کشورها برای تامین سوخت هسته‌ای مورد نیاز ایران، دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و نیز غنی‌سازی‌ سوخت متوقف نخواهد شد چرا که دادن تضمین از سوی سایر کشورها برای تامین سوخت هسته‌ای مورد نیاز ایران با ادامه فرایند غنی‌سازی منافاتی ندارد.

گرچه در آینده با تاسیس نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور نیازمند خرید سوخت از سایر کشورها هم خواهیم بود اما این مسئله مانعی برای ادامه فرایند غنی‌سازی نخواهد بود.

در نهایت نیز باید تاکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر غنی‌سازی اورانیوم و ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای تغییری نکرده است و این منطق تا دستیابی کامل ایران به همه حقوق هسته‌ای‌اش ادامه خواهد داشت.

* نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

کد خبر 64907

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز