لیلا حاتمی در رأس داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آسیایی وزول در کشور فرانسه قرار گرفت.

لیلا حاتمی

به گزارش همشهری آنلاین‌، لیلا حاتمی بازیگر ۴۹ ساله کشورمان که سابقه داوری در فستیوال‌هایی نظیر کن، کارلووی‌واری، رم، مراکش، دبی و… را دارد، به عنوان رئیس هیئت داوران بیست و هشتمین فستیوال فیلم‌های آسیایی وزول فرانسه انتخاب شد.

حاتمی که از او به عنوان یک بازیگر ایرانی مسلط به زبان فرانسه یاد شده است، تاکنون جوایزی از جمله خرس نقره‌ای بهترین گروه بازیگران زن جشنواره برلین برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» و جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال کارلووی‌واری برای فیلم «پله آخر» را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

فستیوال بین‌المللی فیلم‌های آسیایی «وزول» که امسال از ۱ تا ۸ فوریه در شهر وزول در شرق فرانسه برگزار می‌شود، از قدیمی‌ترین ‌جشنواره‌های ویژه برای نمایش و بزرگداشت فیلم‌های قارۀ آسیاست، که در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، برای مخاطبان اروپایی به نمایش درمی‌آید.

پیش از این نیز نیکی کریمی ۱۴ سال پیش و ترانه علیدوستی نیز ۸ سال پیش به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران بخش مسابقه در این فستیوال حضور داشته‌اند.

هیئت داوران رویداد سینمایی جشنواره فیلم‌های آسیایی وزول فرانسه، در مجموع سه جایزه شامل بهترین فیلم (دوچرخه طلایی)، جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه هیئت داوران را به آثار برگزیده اعطا می‌کنند.

کد خبر 649052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha