مجموع نظرات: ۴۰
یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

سفر جاده‌ای به رشت جزو زیباترین سفرهایی است که می‌توانید در ایران تجربه کنید. در طول مسیر از جاهای زیبای بسیاری دیدن خواهید کرد و نهایتاً به شهر سرسبز، زیبا و شیک رشت خواهید رسید. با اجاره ویلا رشت می‌توانی سفری لوکس و رؤیایی را تجربه کنید. در طول مسیر از چند شهر عبور خواهید کرد.

سفر جاده ای

با توقف در این شهرها و کمی گشت‌وگذار در آن می‌توانید سفری پرخاطره و زیبا را تجربه کنید. چه اقدام به اجاره کلبه جنگلی کرده باشید و چه قرار باشد در هتل اقامت کنید، در هنگام ظهر باید اقامتگاه خودتان را تحویل بگیرید. این مسیر نیز طول بسیاری ندارد. پس اگر طلوع آفتاب حرکت کنید، تا هنگام رسیدن به رشت می‌توانید سری به شهرهای بین راه نیز بزنید.

کرج

کرج یکی از شهرهای استان البرز است. اکثر مسافران از کنار کرج می‌گذرند و مسیر را به‌سمت قزوین ادامه می‌دهند. این در حالی است که در کرج جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که برای صبحانه به کرج برسید. خودتان را به منطقه ساوجبلاغ برسانید و سری هم به طالقان بزنید.

در آنجا می‌توانید کنار رودخانه بروید، اتراق کنید و یک نیمرو و چای آتیشی عالی نوش جان کنید. سپس بعد از آنکه کمی خستگی در کردید، کمی کنار رودخانه قدم بزنید و از طبیعت بکر ساوجبلاغ لذت ببرید. ویلاهای منطقه طالقان و کردان به‌حدی زیبا هستند که دلتان می‌خواهد به جای اجاره ویلا رشت ، همینجا یک ویلا اجاره کنید و چند روزی را خوش بگذرانید.

خب قرار نیست شهرهای بین راه شما را از رسیدن به هدف اصلی‌تان دور کنند. پس به جای خیال بافی، صبحانه را بخورید و به جاده بزنید. البته بد نیست برای سفر بعدی به جای اجاره کلبه جنگلی یا ویلاهای لوکس در رشت، همین نزدیکی تهران یک ویلای عالی در طالقان یا کردان بگیرید و این همه راه هم نروید!

شهرهای بین تهران تا رشت

قزوین

قزوین جزو قدیمی‌ترین شهرهای ایران است. همه ما درباره قلعه بزرگ الموت می‌دانیم. در روزگار گذشته، دورانی بود که قزوین را به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب کرده بودند. به همین خاطر می‌توانیم شاهد آثار تاریخی بسیار مهمی در قزوین باشیم که به همان دوران تعلق دارند. بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که نهار را در قزوین باشید. البته باید حواستان باشد که از برنامه عقب نیافتید. زیرا در قزوین جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد و در صورتی که دل به دل جاهای دیدنی آن بدهید، دیگر از هدف اصلی سفرتان غافل می‌شوید.

جاهای دیدنی اطراف قزوین نیز بسیار زیبا هستند. مثلاً می‌توانید سری به تاکستان بزنید. تاکستان نیز زیبایی‌های مخصوص به خود را دارید. اگر در قزوین توقف داشتید، بهتر است حتماً مقداری سوغات تهیه کنید. شیره انگور، باقلوا، انواع شیرینی و نان مخصوص قزوینی جزو سوغات‌های مهم قزوین به حساب می‌آیند. قطعاً اقوام و دوستان شما از دریافت سوغات قزوین بعد بازگشت از سفر رشت متعجب می‌شوند! البته شیرینی و باقلواهای قزوین به‌حدی خوشمزه هستند که کسی از این بابت ناراحت نمی‌شود!

اطلاعات بیشتر درباره هتل : چرا بهتر است هتل را آنلاین رزرو کنیم؟

رودبار

در بین مسیر بعد از قزوین به شهر زیبای رودبار خواهید رسید. رودبار شهری است که خاطرات تلخی را با خود همراه دارد. همه ما خاطره تلخ زلزله رودبار و منجیل را به یاد داریم. البته دیگر خبری از تلخی آن روزها در رودبار نیست. حتی اگر تابلوهای راهنمایی مسیر را نگاه نکنید، به‌راحتی متوجه رسیدن به رودبار خواهید شد. رودبار همان جایی است که در دور طرف جاده مغازه‌های فروش زیتون به چشم می‌خورد!

رودبار داری آب‌وهوای خاص و خاک حاصلخیز است. به همین خاطر درختچه زیتون به‌خوبی در این منطقه رشد می‌کند. اصلاً از دور که به تپه‌های سرسر رودبار نگاه کنید، درختچه‌هایی کم‌ارتفاع به چشمتان می‌خورد که برگ آن‌ها کاملاً درخشان است و برق می‌زنند! این درختچه‌ها، درختچه‌های زیتون هستند.

شهرهای بین تهران تا رشت

زیتون رودبار بسیار مشهور است. بیشتر تولید زیتون کشور مربوط به رودبار می‌شود. مردم این منطقه نیز بیشتر به مشاغل مرتبط با زیتون مشغول هستند. برخی مردم در فروشگاه‌های مخصوص زیتون فعالیت می‌کنند که در کنار جاده می‌توانید مشاهده کنید.

لینک رزرو آنلاین هتل در علی بابا : https://www.alibaba.ir/hotel

برخی دیگر در مزارع زیتون فعالیت دارند و برخی دیگر در مشاغل مرتبط با زیتون همانند کارخانه روغن‌گیری زیتون فعالیت می‌کنند. جالب است بدانید که حتی زنان روستایی نیز در خانه‌های خود زیتون پرورده درست می‌کنند و به فروشگاه‌های کنار جاده می‌فروشند. خلاصه هر چه از زیتون بخواهید در رودبار وجود دارد. زیتون‌های رودبار طعمی بی‌نظیر دارند. جالب است بدانید که اکثر فروشندگان به شما تعارف می‌کنند تا به‌صورت رایگان  چند زیتون را تست کنید و در صورتی که از طعم آن لذت بردید، یکی از آن‌ها را بخرید.

رشت

خب نهایتاً به رشت خواهید رسید. اگر یک راست گاز ماشین را بگیرید و بخواهید به رشت برسید، شاید سفرتان کمی خسته‌کننده باشد؛ اما به این ترتیب سفری عالی و خاطره‌انگیز را تجربه می‌کنید. در صورتی که به‌صورت غیر حضوری اقدام به اجاره ویلا رشت یا اجاره کلبه جنگلی کرده باشید، مستقیم به اقامتگاه خودتان می‌روید. در غیر این صورت می‌توانید در خیابان‌های اصلی به‌دنبال افرادی باشید که تابلوی اجاره ویلا و سوئیت در دست گرفته‌اند.

در نهایت باید گفت که در سفرهای جاده‌ای بهتر است در هر قدم سری به شهرهای بین راهی بزنید. به این ترتیب سفرتان یک بعدی نخواهد بود و می‌توانید از جوانب مختلف سفر نهایت لذت را ببرید.

کد خبر 648808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    32 8
    احسنت رشت بهترین شهر من با مردم خوب ومهمانواز وخون گرم وشهر آزادی معروفه 😎💚💚💚💚💚💚👌🚵🚵🚵🚵🚵
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    28 16
    جناب نويسنده. لطفا قبل از نوشتن اين مقاله كمي مطالعه مي كردي. بيشترين توليد زيتون كشور در شهرستان طارم است كه ٤٥ درصد زيتون كشور رو توليد مي كند و رودبار گيلان و پنج استان ديگر مجموعا ٥٥ درصد باقيمانده رو توليد ميكنن
  • امیر رضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    21 8
    واقعاً شهر رشت ما بهترین شهر هست با غذا های خوشمزه جا های دیدنی و .....
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      7 1
      👍👍👍👍👍ضمنا ارائه اطلاعات راجع به شهر منجیل هم توجه نشده
  • محمدرضا IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    11 9
    همه اون زیتونی که شما میبین واسه طارمه نه رودبار، اطلاعات غلط ندین به مردم، اول آگاهی کامل نسبت به اون موضوع کسب کنید بعد نشر بدید.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    20 14
    اعتراف میکنم تابحال اینطور پوچ و بی معنی سفر کوتاه و بی معنی تهران تا رشت را توصیف نکرده بودن .
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      4 4
      دقیقاموافقم،،، خیلی تبلیغاتی وبدون اطلاعات کافی بود.
  • فاطمه IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    8 1
    رشت انزلی بهشت مخصوصا خونه های جنگلی شون
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    6 1
    حرف اول را امنیت می زند ،
  • مجید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    15 1
    رشت یکی از زیباترین و فاخرترین شهرهای ایرانه شهر دانشمندان و فرهیختگان
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    6 0
    پس دینه کوه الموت چی شد
  • ام اچ IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    به نظر من شهر رشت و خود استان گیلان زیباترین و بهترین شهر و استان ایران هستن واقعا جاخای دیدنی زیادی دارن پیشنهاد میکنم به رشت حتما سفر کنید
  • حاجی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    6 0
    سلام ایکاش یه کم هم ازشهرستان زیبای لاهیجان مینوشتید که یکی اززیباترین شهرهای استان گیلان هست با محصولات بی نظیری همچون چای وبهترین برنج آسیا
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      2 0
      هم وطن عزیز گفته شهرهای تهران تا رشت
  • حسن بخشی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    6 0
    شهر زیبای آفتاب ورودی استان گیلان یعنی شهر لوشان را نگفتین
  • جواد IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    12 1
    بعد از رودبار به سمت رشت دست راست روستای حلیمه جان بسیار دیدنی و روح افزاس. روستای جنگلی که دریاچه هم داره.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 0
    کاش سفر راادامه می‌دادید تا به شهر زیبای تالش برسید
  • علی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    2 0
    ولا بخدا به پیر به پیغمبر مسافرت به شمال. کشور خودمان رفت جز خاطرات
    • نوید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      1 0
      سلام بهتره ادامه ندن چون خیلی شلوغ میشه 😅 قبلا خیلی بکر و زیبا بود الان مسافرها اومدن برا خودمون جا نیست 😀😀
  • NO ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    3 1
    قبل اینکه اتوبان باشه همه ماشینها از شهرسنگر رد میشدن مخصوصا اتوبوس ها الان هم همینطوره موقع تعطیلات شهرسنگر قل قله است چرا اطلاعات دقیق نمیدید فقط سر سری یه چیزی مینویسی
  • علیرضا فیلی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    1 0
    بندر کیاشهر و منطقه حفاظت شده بوجاق رو هم فراموش نکنید.بهترین برنج هم که به نام آستانه معروف شده مربوط به روستای زیبای سالکده است.
  • ناشناس IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 0
    ناراحت نشید،مردم ایران همشون رفتن به این شهرها،چون جایی غیراز شمال بلدنیستن،برای همین زیاد میرن این جاها
  • آقای کاف IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    2 1
    کرج. آب یک. قزوین. لوشان. رودبار. منجیل. امام زاده هاشم.