برای سفر به شمال گزینه‌های زیادی پیش روی‌مان وجود دارد اما برخی از آنها به اندازه‌ای جذاب و دلنشین هستند که سفر به شمال بدون بازدید از آنها لطفی پیدا نمی‌کند. مکان‌های گردشگری که می‌توانند خاطراتی فراموش‌نشدنی برای‌تان بسازند و تا آخر عمر در میان بهترین جاهایی که به آنها سفر کرده‌اید، قرار بگیرند.

image-20210718140715-1.png

در این مطلب می‌خواهیم درباره چنین جاذبه هایی‌صحبت کنیم، تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شمال که در غرب مازندران قرار گرفته‌اند و هر ساله از گردشگران بسیاری میزبانی می‌کنند. این شما و این هم ۵ جاذبه برتر گردشگری که در سفر به غرب مازندران نباید از دست بدهید.

نمک آبرود

زمانی که اسم از سفر به مازندران به میان می‌آید، یکی از بهترین و معروف‌ترین گزینه‌هایی که درذهن همه شکل می‌گیرد، نمک آبرود است. مقصدی توریستی که هم امکان گردش در طبیعت را به شما می‌دهد، هم امکانات اقامتی را برای‌تان فراهم می‌آورد و هم با داشتن تفریحات هیجانی، شادی و انرژی سفر شما را تامین می‌کند.

مهم‌ترین بخش مجموعه نمک آبرود، تله کابین آن است که در تمام ایران شهرت دارد و شما را از زمین به اوج آسمان می‌برد. مسیراین تله کابین به گونه‌ای طراحی شده است که در در طول مسیر چشم‌اندازی زیبا از دریای خزر و شهر چالوس و اطراف آن داشته باشید و در انتها بتوانید در جنگل به گشت‌وگذار بپردازید.

از دیگر تفریحات این مجموعه می‌توان به سورتمه‌سواری، پینت بال، مجموعه پروازی، ماشین چهارچرخ، زیپ لاین، سینما شش‌بعدی و پارک تفریحی اشاره کرد. اگر هم دغدغه‌ای از بابت اجاره ویلا در نمک آبرود دارید و می‌خواهید بهترین گزینه را به صورت آنلاین و بدون دردسر رزرو کنید، حتما سری به سایت هومسا بزنید.

تله‌کابین رامسر

از زیبایی‌های طبیعی رامسر و آب‌وهوای آن بسیار گفته شده است؛ اما رامسر تنها در طبیعتش خلاصه نمی‌شود و یکی از بهترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های تفریحی شمال در این شهر قرار گرفته است. مجموعه تله کابین رامسر که دنیایی از تفریحات و دیدنی‌ها را در خود جای داده است و با تله کابین مشهور خود، در یک مسیر تماشایی شما را از دریا به کوه می‌رساند. زمانی که به بالای کوه می‌رسید، دریا و شهرهای رامسر و چابکسر زیر پای شما قرار می‌گیرد و یک چشم‌انداز رویایی پیش روی شما می‌گستراند.

در کنار تله کابین، این مجموعه امکانات تفریحی دیگری مانند تفریحات ساحلی، شهربازی، زیپ لاین، پل معلق، پینت بال، کارتینگ و موتور چهارچرخ هم دارد که باعث می‌شود گزینه‌های متنوعی برای تجربه هیجان داشته باشید. امکان خرید و اقامت هم در مجموعه تله کابین رامسر وجود دارد که اینجا را به یک مجموعه گردشگری همه چیز تمام تبدیل می‌کند.

در سفر به رامسر هم برای اینکه خیال‌تان را از بابت اجاره ویلا در رامسر راحت کنید، می‌توانید به سراغ سایت هومسا بروید و از بین ویلاهای مختلف آن مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

جنگل‌های دو هزار و سه هزار تنکابن

۵ جاذبه گردشگری که در سفر به غرب مازندران نباید از دست داد

جنگل‌های دو هزار و سه هزار تنکابن گوشه‌ای از بهشت روی زمین هستند و با زیبایی‌های خود هوش از سر هر بیننده‌ای می‌پرانند.

جنگل دو هزار نام یک بخش توریستی در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن است و برای گذران یک روز آرام در دل طبیعت گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. اینجا می‌توانید از همراهی رود دو هزار که تقریبا در تمام مسیر جنگل جریان دارد، لذت ببرید و در یکی از چندین استخر پرورش ماهی که در کنار این رودخانه قرار دارد، ماهی کبابی بخورید. اگر هم قصد پیک‌نیک یا اقامت در طبیعت را داشته باشید، می‌توانید از آلاچیق‌ها و کلبه‌های چوبی کنار جاده استفاده کنید.

جنگل سه هزار نیز مانند جنگل دو هزار به طبیعت تماشایی خود معروف است و رودی پرآب به همین نام از میان آن می‌گذرد. مسیر جنگل سه هزار بسیار زیباست و در برخی از جاها درختان آن قدر به هم نزدیک می‌شوند که تونلی سبز پیش روی شما ایجاد می‌کنند. رانندگی در این جاده بسیار دلچسب است و برای پیک‌نیک هم انتخاب خوبی محسوب می‌شود. در جنگل سه هزار هم مانند جنگل دو هزار به امکاناتی مانند آلاچیق، کلبه‌های چوبی برای اقامت شبانه و غذاخورهای شبانه و استخر ماهی دسترسی دارید.

روستای کندلوس

۵ جاذبه گردشگری که در سفر به غرب مازندران نباید از دست داد

اگر به روستاگردی در شمال علاقه دارید، پس بازدید از روستای کندلوس را فراموش نکنید. روستایی با بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت که هم آب‌وهوایی خوش و تازه دارد و هم میزبان نخستین موزه روستایی جهان است. تمیزی این روستا و کوچه‌ پس ‌کوچه‌های سنگفرش‌شده آن بین گردشگرانی که از این روستا بازدید می‌کنند، زبانزد است. در کنار تمام این ویژگی‌های جذاب، روستا طبعیت زیبایی هم دارد و از خانه‌های آن چشم‌اندازهای زیبایی از کوه و جنگل دیده می‌شود. خوب است این نکته را هم درباره کندلوس بدانید که روستایی ییلاقی است و بیشتر در نیمه اول سال رونق دارد.

کلاردشت

۵ جاذبه گردشگری که در سفر به غرب مازندران نباید از دست داد

یک مازندران است و یک کلاردشت دوست‌داشتی با آب‌وهوایی خنک و بدون رطوبت که اینجا را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در تابستان تبدیل می‌کند. وجود مه نسبتا دائمی هم بر جذابیت های کلاردشت اضافه می‌کند و چه چیزی بهتر از تمام اینها در میانه یک تابستان داغ.

علاوه بر آب‌وهوا، کلاردشت به خاطر طبیعت ییلاقی و جاذبه‌های بی‌نظیری که در خود جای داده است هم شهرت زیادی دارد. از مازیچال افسانه‌ای که در آن می‌توانید بر فراز ابرها بروید، بگیرید تا جاده رویایی عباس آباد-کلاردشت که یکی از زیباترین جاده‌های ایران محسوب می‌شود. علم کوه، دومین کوه بلند ایران، جنگل آزو، جنگل مجل، روستاهای طویدره، مکارود، کردیچال و رودبارک، تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های کلاردشت هستند. اگر به کلاردشت سفر کردید برای اجاره ویلا و سوئیت در کلاردشت کافی‌است به هومسا مراجعه کنید و با کمک تیم پشتیبانی هومسا یک اقامتگاه را رزرو نمایید.

سفر بی‌دغدغه به غرب مازندران با سایت هومسا

از آنجایی که غرب مازندران و جاذبه‌های آن در میان جاهای پرطرفدار گردشگری ایران قرار دارند، پیدا کردن یک اقامتگاه خوب و مناسب برای شب‌مانی در بیشتر مواقع کار بسیار سختی می‌شود. اینجاست که هومسا به میدان می‌آید و با پیشنهادهای متنوع خود از اجاره ویلا و سوئیت گرفته تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل، دغدغه شما برای اقامت را برطرف می‌سازد.   

سایت اجاره ویلا و سوئیت آنلاین هومسا، یکی از بهترین سامانه‌های اجاره ویلا در ایران است و امکان اجاره اقامتگاه‌های تمیز با مناسب‌ترین قیمت و بهترین پشتیبانی برای کاربران خود فراهم می‌کند. پس با عضویت در هومسا و اجاره آنلاین اقامتگاه از این سایت دیگر نیازی نیست نگران اقامت خود در سفر به غرب مازندران باشید. ایمن و سلامت سفر کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

کد خبر 615239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ولی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    49 8
    شما را به خدا دست از سر مازندران بردارید. اینقدر جاذبه‌هایش را معرفی نکنید. تمام جنگل‌ها و رودخانه‌ها و همان جاهای جاذب شده معدن زباله و پلاستیک. کدام فرهنگ توریسم و گردشگری در دنیا سراغ دارید که اینگونه منابع و زیبایی‌های خدادادی را از زباله و پلاستیک و ته‌مانده میوه و غذا متعفن کند؟ مازندران را به نابودی نبرید.