رایلو، پلنگ برفی ۱۱ ساله مشهور باغ‌وحش شهر بلومینگتون ایالت ایلینوی آمریکا قربانی کووید-۱۹ شد.

Snow leopard

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین مسئولان باغ‌وحش «میلر پارک» مرگ «ریلو» ۱۱ ساله را اعلام کردند که قبلا در پستی در اینستاگرام در روز پنجشنبه خبر داده بودند «از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) «دچار سرفه و تنفس گوشخراش» به علت ذات‌الریه کووید شده است.

مسئولان باغ‌وحش با اشاره به دم فوق‌العاده این پلنگ برفی نر که تقریبا به اندازه بدنش بود، گفتند که او هفت توله تولید کرد که اکنون بخشی از «طرح بقای گونه‌های» این باغ‌وحش هستند.

رایلو که به لطف عکس‌های جوئل سارتور، عکاس «نشنال جئوگرافیک» شهرتی جهانی داشت، تا سال ۲۰۱۱ در باغ‌وحش اوکلاهما سیتی آمریکا زندگی می‌کرد و پس از آن به باغ‌وحش بلومینگتون منتقل شد.

جی تتزلوف، سرنگهبان باغ‌وحش بلومینگتون با اشاره به اینکه «مهمانان و کارکنان دلشان برای شخصیت و زیبایی رایلو تنگ خواهد شد» و افزود ماسک زدن در همه فضای سربسته در این باغ‌وحش اجباری است.

پلنگ‌های برفی گونه‌ای از گربه‌های بزرگ بومی کوهستان‌های آسیای مرکزی و جنوب آسیا و  براساس «فهرست سرخ گونه‌های در معرض خطر» یک گونه آسیب‌پذیر هستند و تنها ۱۰۰۰۰ پلنگ برفی بالغ در جهان باقی مانده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) می‌گوید اغلب حیواناتی که دچار عفونت کووید شده‌اند، آن را در تماس با انسان‌ها «از جمله صاحبان، مراقبان یا دیگر افراد در تماس نزدیک» گرفته‌اند.

از جمله حیواناتی که به گفته CDC، به کووید حساس هستند می‌توان به سگ‌ها، گربه‌ها، قاقم‌ها؛ گربه‌های ماهیگیر؛ انواع گربه‌های بزرگ، سمور آبی،مینک، گربه زباد، کفتارگوزن دم‌سفید وحشی و نخستی‌ها اشاره کرد.

در همین زمینه:

کد خبر 648719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha