سه پلنگ برفی در باغ‌وحشی در شهر لینکلن در ایالت نبراسکای آمریکا به علت عوارض ناشی کووید-۱۹ درگذشتند.

leopard

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس مسئولان باغ‌وحش کودکان لینکلن در ایالت نبراسکای آمریکا اعلام کردند دو راس ببر سوماترا هم دچار عفونت با ویروس کرونا شده بودند، که ظاهرا بهبود یافته‌اند.

این باغ‌وحش یک ماه پیش مثبت شدن آزمایش کرونای این ببرها و پلنگ‌های برفی را اعلام کرده بود. پس از اینکه مسئولان باغ‌وحش دچارشدن این حیوانات با علائم مطابق بیماری کووید-۱۹ را اعلام کردند، آزمایش  نمونه‌های گرفته‌شده از مدفوع و ترشحات بینی وجود ویروس کرونا را ثابت کرد. این گربه‌سانان بزرگ با داروهای استروئیدی و آنتی‌بیوتیکی برای جلوگیری از عفونت ثانوی درمان شدند.مسئولان باغ‌وحش در آن هنگام گفته بودند که هیچ حیوان دیگری در آنجا در حال حاضر علائم کووید-۱۹ را بروز نداده است و انتظار می‌رود همه حیوانات دچار عفونت بهبودی کامل پیدا کنند.

باغ‌وحش در آن هنگام منشا عفونت را بیان نکرد و اعلام کرد با توجه به فاصله میان حیوانات و بازدیدکنندگان مردم در معرض خطر قرار نگرفته‌اند. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید خطر انتشار کووید-۱۹ از حیوانات به انسان پایین است، اما کروناویروس می‌تواند در برخی شرایط از انسان‌ها به حیوانات منتقل شود.

وزارت کشاورزی آمریکا به یک واکسن تولیدشده بوسیله شرکت «زوتیس» که به طور خاص برای پیشگیری از کرونا در حیوانات ساخته شده است، برای استفاده تجربی بر اساس موردی مجوز داده است.

کد خبر 637569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha