باغ‌وحش اوکلند در کالیفرنیای آمریکا یک برنامه واکسیناسیون را برای تلقیح حیوانات با بیشترین خطر ابتلا به کووید-۱۹ با یک واکسن تجربی آغاز کرده است.

zoo

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از GMA باغ‌وحش اوکلند نخستین محموله این واکسن تجربی تولیدشده بوسیله شرکت سازنده داروهای دامپزشکی «زوتیس» را که مجوز وزارت کشاورزی آمریکا گرفته است، دریافت کرده است.

ببرها، خرس‌های سیاه، خرس‌های گریزلی، شیرهای کوهی و موش‌خرماها نخستین حیواناتی در این باغ‌وحش هستند که این واکسن را دریافت کرده‌اند. این باغ‌وحش قصد دارد در قدم بعدی «نخستی‌ها» در این باغ‌وحش از جمله شمپانزه‌ها و نیز خفاش‌های میوه‌خوار و خوک‌ّ‌ها را هم واکسینه کند.

شرکت زوتیس قصد دارد تا بیش از ۱۱۰۰۰ دوز از واکسن کرونای تجربی‌اش را برای کمک به سلامت و بهزیستی بیش از ۱۰۰ گونه پستاندار در حدود ۷۰ باغ‌وحش، چندین پناهگاه و منطقه حفاظت‌شده، موسسه‌های دانشگاهی و سازمان‌های دولتی در ۲۷ ایالت آمریکا اهدا کند.

وزارت کشاورزی آمریکا اجازه مصرف این واکسن تجربی را بر اساسی مورد به مورد پس از آن صادر کرد که مسئولان باغ‌وحش سان‌دیه‌گوی کالیفرنیا در ماه ژانویه به دنبال شیوع کووید-۱۹ در میان میمون‌های بزرگ در این باغ‌وحش درخواست کمک کردند.

شرکت زوتیس می‌گوید پس از آنکه عفونت نخستین سگ به کووید-۱۹ در هنگ‌کنگ در سال پیش گزارش شد، کار بر روی ساختن واکسنی برای محافظت از حیوانات خانگی را آغاز کردو در طول هشت ماه بررسی‌های اولیه درباره بی‌خطر بودن واکسن انجام شد.

گرچه آنتی‌ژن‌های کروناویروسی که در این واکسن به کار رفته است، مشابه واکسن‌های انسانی است، اما در واکسن‌های حیوانی بر اساس نوع گونه جانوری حامل‌های ویروسی متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

کد خبر 612152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha