همشهری آنلاین: انفجار یک بمب توسط اتا در برابر ساختمان دادگاه‌های شهر تولوسا واقع دراستان گیپوسکوا در ایالت باسک اسپانیا مجروحی نداشت و خسارات جزئی به ساختمان محل استقرار این دادگاه‌ها وارد کرد.

به نوشته ال پاییس، با وقوع این انفجار پلیس محلی ایالت باسک اسپانیا این ساختمان قضایی را محاصره و ماموران واحد خنثی سازی بمب در اطراف محل وقوع حادثه به جست و جو پرداختند.

براساس این گزارش در ساعت 12:47 دقیقه نیمه شب شنبه 4 اکتبر فردی با ادعای عضویت در اتا(گروه جدایی طلب باسک) با انجمن امداد جاده‌های گیپوسکوا تماس گرفت و نسبت به انفجار بمب در ساختمان دادگاه‌های تولوسا هشدار داد.

انفجار مدتی بعد در ساعت 1:15 بامداد رخ داد.

خبرگزاری افه اسپانیا نیز گزارش داد:  10 کیلو مواد منفجره در در یک کوله پشتی توسط دو فرد یک ساعت پیش از وقوع انفجار در برابر ساختمان‌ دادگاه‌های تولوسا جاسازی شده بود.

این بمب یک سوراخ به عرض 3 متر در دیوار ساختمان دادگاه‌های تولوسا ایجاد کرده و انفجار آن منجر به شکسته شدن تمامی شیشه‌های این ساختمان 5 طبقه شده است. ساکنان محل وقوع حادثه نیز با پلیس خودمختار ایالت باسک تماس گرفته و از شسکته شدن شیشه‌های منازل و خودرو‌های خود بر اثر موج این انفجار خبر د اده‌اند.

اتا از آوریل سال 1997، 11 نفر را در شهر تولوسا که در 30 کیلومتری سان سباستیان مرکز استان گیپوسکوا واقع شده به قتل رسانده است.

در ماه اخیر نیز اتا در شهر تولوسا یک گروهبان پلیس را کشته بود.

در ماه ژوئیه سال 2000 نیز اتا خوان ماریا خوارگی فرماندار سابق استان گیپوسکوا را به قتل رسانده بود.

عملیات مسلحانه اتا طی 4 دهه تلاش خشونت بار برای دستیابی استقلال ایالت باسک از اسپانیا تا کنون 800 کشته برجای گذاشته است. یکی از آخرین قربانیان اتا نیز، یکی از سیاستمداران عضو حزب سوسیالیست اسپانیا بود که پیش از برگزاری انتخابات عمومی این کشور در ماه مارس سال جاری به ضرب گلوله کشته شد.

کد خبر 64850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز