ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی هیچ موشک مافوق صوتی را آزمایش نکرده و آزمایش انجام‌شده، تنها پرتاب یک موشک بالستیک با قابلیت هدایت تا لحظه اصابت به هدف (MaRV) بوده است.

موشک کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه هرالد کره، رسانه‌های دولتی کره‌شمالی روز پنجشنبه مدعی شد که این کشور چهارشنبه یک فروند «موشک مافوق صوت» را آزمایش کرده است.

پیونگ‌یانگ گفت که این دقیقا به هدف تعیین‌شده در فاصله ۷۰۰ کیلومتری اصابت کرده است، اما وزارت دفاع کره‌جنوبی می‌گوید، به نظر می‌رسد رسانه‌های دولتی کره شمالی درباره عملکرد موشک خود از جمله برد و حرکت جانبی و قابلیت مانور آن اغراق کرده‌اند.

ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که MaRV با حداکثر سرعت حدود ۶ ماخ و در ارتفاع کمتر از ۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند و توضیح می‌دهد که حداکثر سرعت موشک‌های بالستیک با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر به طور کلی از ۵ ماخ بیشتر است.

این گزارش می‌گوید که مسافت طی‌شده توسط این موشک نیز آن‌طور که کره شمالی ادعا کرده، به ۷۰۰ کیلومتر نرسیده، اما ارتش سئول درباره مسافت دقیق طی شده چیزی نگفته است و به ضرورت ارزیابی بیشتر اشاره می‌کند.

این وزارتخانه گفت: «ارتش ما، موشک کره شمالی را از طریق مختلف شناسایی کرده است. مقامات اطلاعاتی کره‌جنوبی و آمریکا در حال کار بر روی تجزیه و تحلیل دقیق مشخصات این موشک هستند.»

مهم‌تر از آن، وزارت دفاع گفته است که کره‌شمالی، موشک هایپرسونیک یا همان مافوق صوتی را پرتاب نکرده است. این وزارتخانه در این خصوص افزود: «به‌ویژه، ما ارزیابی می‌کنیم که کره‌شمالی هنوز به فناوری‌های موشک‌های مافوق صوت دست پیدا نکرده است».

بیشتر بخوانید:

سئول گفت که ارتش هیچ پیشرفت فنی در آخرین موشک در مقایسه با موشک هواسونگ-۸ که ماه‌ها پیش پرتاب شده، مشاهده نکرده است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی تاکید کرد که امکانات و تجهیزات نظامی کره‌جنوبی و ایالات متحده قادر به شناسایی و رهگیری موشک بالستیک پرتاب شده، هستند.

کد خبر 648454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha