قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتالی امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

بیت کوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه و تقاضا بیش از هر عامل دیگری بر قیمت تاثیر می‌گذارد. ارزش بازار بیت‌کوین در درجه اول تحت تاثیر تعداد کوین‌های در گردش و تمایل افراد برای پرداخت است. براساس طراحی،این ارز دیجیتال به ۲۱ میلیون سکه (کوین) محدود شده است و هر چه عرضه در گردش به این حد نزدیکتر شود، احتمالا قیمت‌ها افزایش می‌یابد.  

نوسانات بیت‌کوین تا حدی ناشی از اعتقاد متفاوت به سودمندی آن به‌عنوان ذخیره ارزش و روش انتقال ارزش است. بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که بیت‌کوین ارزش خود را حفظ می‌کند و به رشد خود ادامه می‌دهد.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۱۷.۲۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۷.۴۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۱۸.۶۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۹.۱۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۸.۴۵ میلیارد دلار، در رتبه ۴ بازار قرار داشته و سهم ۳.۵۹ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارزهای دیجیتالی

قیمت انواع ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم در ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰؛

ارز دیجیتال قیمت (دلار) قیمت (تومان)
بیت کوین ۴۳,۱۹۸ ۱,۲۷۷,۳۵۲,۶۲۲
اتریوم ۳,۴۷۷ ۱۰۳,۲۳۶,۲۹۲
تتر ۱ ۲۹,۵۳۳
بایننس کوین ۴۶۹ ۱۳,۹۴۷,۲۷۵
سولانا ۱۵۰ ۴,۴۵۸,۱۴۹

کد خبر 648229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha