جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سارا پیلین، فرماندار آلاسکا، در طول مناظره‌اش با سناتور کهنه‌کار، جوزف بایدن، خودش را مسلط نشان داد و شواهد درستی سخنانش را به روشنی بیان کرد، اما آیا او اجرای او آنقدر خوب بود، که بتوان او را برنده به حساب آورد؟

 همانطور که انتظار می‌رفت رای‌دهندگان آمریکایی پس از اتمام مناظره این دو نامزد معاونت ریاست‌جمهوری، به جستجوی اینترنتی عناوینی مانند "چه کسی مناظره معاونت ریاست‌جمهوری را برد؟" پرداختند.

اما مانند هر چیز دیگری در سیاست، پاسخ به این پرسش بستگی به این دارد که آن را از چه کسی می‌پرسید.

نتایج یک نظرسنجی ملی بوسیله سی‌ان‌ان حاکی از آن بود که سناتور بایدن برنده شده، اما پیلین "بیش از حد انتظار" ظاهر شده است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان همچنین نشان داد که پیلین محبوب‌تر از بایدن است، اما بایدن برای این مقام صلاحیت بیشتری دارد.

سایت پولیتیکو تایید کرد که پیلین از "لحظه باخت دربی" گریخته، اما مدعی شد که بایدن هنوز به طور آشکاری برنده شده است.

پولیتیکو نوشت:"بحران مالی بعد جدیدی به رقابت سیاسی بخشید، و پیلین چیزی نگفت که نشان دهد که برای به عهده‌گرفتن حل این بحران آمادگی دارد." با این حال "جذابیت بی‌پیرایه" پیلین در اغلب لحظات به خوبی مورد پذیرش قرار گرفت، و در لحظاتی "برتری واضحی" پیدا کرد.

 تحلیل مشابهی را در سایت تایم می‌توان یافت که جو کلاین در آن نوشت سارا پیلین "خوب عمل کرد" اما جو بایدن "آگاهی کاملش از امور را به نمایش گذاشت." به نظر کلاین، بایدن همچنین به یادماندنی‌ترین لحظه این مناظره را هنگامی به نمایش گذاشت که در باره مرگ همسرش و چگونگی گذران زندگی به عنوان پدری تنها سخن گفت. به عقیده کلاین، این لحظه "از هر چیزی که پیلین گفت، حقیقی‌تر می‌نمود."

Yahoo Newsroom

کد خبر 64816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز