توئیتر اعلام کرد که پیش از یک سالگی طوفان ساختمان کنگره ایالات متحده، این شرکت تیم جدیدی را برای بررسی محتوای مضر مرتبط با این رویداد ایجاد کرده است.

کنگره آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و فیسبوک متهم شده‌اند که به افراط‌گرایان کمک کرده‌اند تا محاصره را در روز ششم  ژانویه ۲۰۲۱ سازماندهی کنند؛ زمانی که حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت به ساختمان کنگره هجوم بردند تا کنگره را از تایید انتخابات ریاست‌جمهوری جو بایدن منع کنند.

توئیتر گفت که کارمندان تیم‌های سراسر شرکت، از جمله یکپارچگی سایت، اعتماد و ایمنی، مراقب خطرات مربوط به سالگرد مانند توییت‌ها و حساب‌هایی هستند که خشونت را تحریک می‌کنند. البته این شرکت نگفت چند نفر در تیم نظارت بودند.

این شرکت اضافه کرد که به نظارت بر موضوعات پرطرفدار و نتایج جستجو در پلتفرم برای محتوای مضر ادامه خواهد داد.

در ماه مارس، مدیران ارشد توییتر، گوگل و متا پلتفرم‌ها، شرکتی که قبلا با نام فیسبوک شناخته می‌شد، در جلسه استماع در کنگره شهادت دادند و قانون‌گذاران آمریکایی از آنها پرسیدند که آیا پلتفرم‌های آنها مسئولیتی برای شورش داشته‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

جک دورسی، مدیر اجرایی وقت توییتر، تنها مدیر اجرایی بود که پاسخ «بله» داد، اما گفت که «اکوسیستم گسترده‌تر» باید در نظر گرفته شود.

سخنگوی توییتر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «رویکرد ما قبل و بعد از ۶ ژانویه اتخاذ اقدامات اجرایی قوی علیه حساب‌ها و توییت‌هایی است که خشونت را تحریک می‌کنند یا می‌توانند منجر به آسیب آفلاین شوند».

کد خبر 648121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha