پس از بحث‌های ضدونقیض مسئولان درباره واردات واکسن کرونا و نگرانی مردم از در دسترس نبودن انواع واکسن، رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره برنامه این جمعیت برای واردات واکسن گفت: درخواستی برای واردات واکسن نداشته‌ایم اما هرلحظه آماده انجام این کار هستیم.

آسترازنکا

همشهری‌آنلاین ـ سارا کلهر: در چند روز اخیر با شناسایی مواردی از ابتلا به سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در ایران، تقاضای مردم برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا افزایش یافته است اما بسیاری از مراکز واکسیناسیون از تزریق واکسن آسترازنکا برای دوز سوم خودداری کرده و به مراجعه‌کنندگان اعلام کردند آسترازنکا فقط برای دوز دوم تزریق می‌شود.

محمدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا نیز ۷ دی ماه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین درباره واردات واکسن کرونا برای تزریق دوز سوم گفت: خوشبختانه مراکز واکسن‌سازی داخلی به تعداد زیاد واکسن کرونا تولید کرده‌اند و واکسن برای دوز سوم کل جامعه به اندازه کافی داریم و نیاز به واردات واکسن نداریم. 

واکنش رئیس هلال احمر به نگرانی مردم درباره نبود واکسن غیرایرانی | درخواست واردات نداشتیم
به مردم اطمینان می‌دهیم آمادگی برای واردات واکسن کرونا داریم و مشکلی در این زمینه نداریم بنابراین جای نگرانی وجود ندارد

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو چند روز بعد یکشنبه ۱۲ دی ماه با اعلام این‌که در زمینه واکسن کرونا متکی به تولیدات داخلی هستیم، گفت: در حال حاضر واردات واکسن کرونا نداریم و واکسن‌سازهای داخلی قرار است حداقل هر ماه ۱۵ میلیون دوز واکسن به ما بدهند. 

بعد از نایاب شدن واکسن‌های خارجی برای تزریق دوز سوم و سرگردانی و نگرانی مردم در این خصوص و در پی انتقاداتی که در فضای مجازی از طرف مردم در این زمینه مطرح شد، برخی از مسئولان از جمله رئیس سازمان غذا و دارو و سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به این موضوع واکنش نشان دادند و در نهایت اعلام کردند در صورت نیاز بدون وقفه واردات واکسن خواهیم داشت.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از نهادهای اصلی واردکننده واکسن کشور در این باره به همشهری‌آنلاین گفت: واردات واکسن کرونا را باید وزارت بهداشت درخواست کند اما ما درخواستی از این وزارتخانه مبنی بر واردات واکسن نداشته‌ایم. 

وی افزود: الان وزارت بهداشت موجودی دارد و هر وقت موجودی واکسن تمام شود، درخواست می‌دهد و ما بلافاصله وارد می‌کنیم. به مردم اطمینان می‌دهیم آمادگی برای واردات واکسن کرونا داریم و مشکلی در این زمینه نداریم بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. 

کد خبر 648083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدرضاعابدزاده IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    نظرمن نظرهمه است
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 0
    آخه واکسن های ایرانی نه تاییدیه سازمان جهانی بهداشت دارند، نه مقاله ای ازشون چاپ شده، چطوری میشه با اطمینان تزریقشون کرد؟!!
  • میهمان IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    موقعی که نوبتمان شد گفتند آسترازنکا محدود است و سینوفارم بزنید. حالا که میخواهیم دز سوم بزنیم باز میگویند آسترازنکا نداریم. باشه ما پاستوکووک میزنیم ولی دیگه دز چهارم را عمرا بزنم. چه داخلی و چه خارجی. قهر