چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

زنجیر چرخ یکی از ملزومات سفر در جاده‌های برفگیر زمستانی است. در این مطلب شیوه درست بستن زنجیر چرخ را آموزش داده‌ایم که بتوانید بدون نیاز به کسی خودتان آن را ببندید.

زنجیر چرخ ماشین

 به گزارش همشهری آنلاین، زنجیر چرخ یکی از ملزومات سفر در جاده‌های برفگیر زمستانی است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر اهل مسافرت هستید از همین حالا تا پایان زمستان زنجیر چرخ خود را در صندوق عقب ماشین قرار دهید، حتی در مسافرت‌های نوروزی هم به دلیل احتمال تغییرات جوی ممکن است این وسیله به درد شما بخورد؛ با این حال برای بستن زنجیر چرخ ابتدا باید وضع ظاهری زنجیر چرخ را کنترل کرده و پیچ‌خوردگی‌های آن را باز کنید.

۱- زنجیر چرخ را همیشه تمیز و در جای خشک در صندوق عقب خودرو نگهداری کنید، اگر خودرو شما تک دیفرانسیل (جلو یا عقب) است، دو زنجیر چرخ برای خودرو کافی است که برای دیفرانسیل جلو به چرخ‌های جلو می‌بندیم و برای خودروهای دیفرانسیل عقب به دو چرخ عقب؛ اگر خودرو شما دیفرانسیل جلو و عقب است، بهتر است هر چهار چرخ را مجهز به زنجیر کنید.

۲- زنجیر چرخ را بر روی زمین طوری پهن کنید تا خارهای زنجیر به سمت زمین و سطح صاف زنجیر با لاستیک در تماس باشد، سپس خودرو را به وسط آن هدایت کنید.

دو طرف ساده زنجیر را از پشت چرخ به یکدیگر وصل کنید (حلقه فلزی باز را به طرف دیگر زنجیر وصل کنید).

ببینید | ساده‌ترین روش بستن زنجیر چرخ

۳- سمت دیگر زنجیر را که یک سر آن گیره‌ای پهن و خمیده دارد را به ترتیب مطابق شکل زیر از حلقه سر دیگر زنجیر عبور دهید و در بین حلقه بست نگهدارنده قرار دهید.

۴- بست‌هایی در زنجیر چرخ وجود دارند که با چرخاندن آن‌ها، زنجیر چرخ به لاستیک محکم می‌شود، این کار را توسط آچار مخصوص انجام دهید؛ آچار مخصوص (پیچ گوشتی دوسو) را در محل بیضی شکل قرار دهید و حلقه‌ای از زنجیر که در سوراخ بست ثابت است (در شکل با دایره قرمز مشخص شده) را در جهت منحنی بست بچرخانید (هنگام جداسازی زنجیر این بست‌ها را به حالت اولیه خود برگردانید).

ببینید | ساده‌ترین روش بستن زنجیر چرخ

ببینید | ساده‌ترین روش بستن زنجیر چرخ

ببینید | ساده‌ترین روش بستن زنجیر چرخ

۵- زنجیر را روی چرخ بررسی کنید تا خارهای آن به سمت لاستیک نباشد.

منابع: باشگاه خبرنگاران، اسب‌بخار

کد خبر 648062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mr ok IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 2
    سلام قربان وسط فیلم و کار بسم الله نمیگن ها اونجا باید میگفتی بسم الله اول و آخر دوم اینکه دمت گرم ک زحمت کشیدی آموزش رو تهیه کردی ولی رو لاستیک زاپاس اجرا میکردی هم فیلم قشنگتر گرفته میشد هم خودت اذیت نمیشدی هم اینکه ببیندگان راحت ترم متوجه میشدن ممنون
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 0
    ازهمه بهتر اون تسمه های پلاستیکی هست. با5گیره میتونی سریع لاستیک رو مجهزش کنی
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 1
      قیمت کدوم مناسبتره؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    عمو جون چند بار تمرین میکردی بعد فیلم میگرفتی مجبور بودی!