درخواست تاکسی اینترنتی تقریباً جای تاکسی‌های تلفنی را گرفته است. گسترش فضا برای استفاده از اینترنت، فرصتی فراهم کرد تا ساختارهای اجتماعی تغییر کنند. در حال حاضر بخش زیادی از حمل و نقل‌های شهری توسط سامانه‌های درخواست تاکسی آنلاین انجام می‌شوند.

اشتغال زایی با ثبت نام راننده اسنپ.jpg

سادگی و سهولت در استفاده از خدمات آنلاین تاکسی باعث رشد سریع این پلتفرم‌ها شده است. البته در این میان، جابجایی سریع شهروندان تنها یکی از مزایای رونق تاکسی اینترنتی است. درخواست خودرو از طرف مسافران به معنای ایجاد اشتغال و درآمد جانبی در سطح وسیع برای هم‌ وطنان است. سوپر اپلیکیشن ایرانی اسنپ با در نظر داشتن موقعیت رشد این حوزه، فرصت ثبت نام راننده اسنپ را ایجاد کرده است. اپ اسنپ به عنوان یکی از فعال‌ترین سامانه‌ها در کشور مشغول به کار است.

اشتغال ‌زایی با ثبت نام راننده اسنپ

این روزها صحبت از تاکسی اینترنتی، تخفیف‌ها و مزایای آن در همه جا داغ است. با استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانی اسنپ، مسافران می‌توانند نزدیک‌ترین راننده به خود را پیدا کرده و در کمترین زمان به مقصد برسند. محبوبیت اسنپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه منجر به اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای افراد زیادی در کشور شده است. راننده‌های زیادی متقاضی ثبت نام و کسب درآمد از اسنپ شده‌اند. اسنپ فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرد و تا کنون باعث تحولات بسیاری در سامانه‌های حمل و نقل کشور شده است. این برنامه در واقع رابطی بین راننده و مسافر است که خدمات آن تنها محدود به تاکسی اینترنتی نیست. شما با استفاده از سوپر اپلیکیشن اسنپ می توانید از خدمات معتبرترین سوپراپ های ایرانی، رستوران ها و سیستم های حمل بار نیز استفاده کنید و این موارد تنها چند مورد از خدمات آنلاین اسنپ است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در اسنپ

خدمات اسنپ شامل موارد متعددی است. اسنپ اکو، اسنپ باکس، اسنپ بایک و اسنپ فود از طرح‌های خلاقانۀ این شرکت هستند. با این حال، خدمات تاکسی اینترنتی اسنپ بیش از دیگر خدمات آن به محبوبیت رسیده است. اگر قصد ثبت نام در سامانۀ راننده اسنپ را دارید می‌توانید به دو شکل حضوری و غیرحضوری این کار را انجام دهید. به منظور ثبت نام راننده اسنپ به شکل غیرحضوری باید وارد سایت اسنپ شوید و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانید با مراجعه به دفاتر اسنپ در سراسر کشور، مدارک را در اختیار مسئول ثبت نام بگذارید. به منظور ثبت نام در سامانۀ راننده اسنپ به مدارک زیر نیاز خواهید داشت.

· گواهینامۀ راننده

· عکس راننده

· گواهی معاینۀ فنی خودرو

· کارت بیمۀ ماشین

· کارت سبز خودرو

اسنپ تأیید صلاحیت رانندگان خود را به پلیس ناجا سپرده است. سخت‌گیری‌هایی که پلیس نیروی انتظامی در این راستا به کار می‌برد منجر به افزایش امنیت مسافران و رانندگان شده است. به این منظور، ارائۀ گواهینامه‌ها و مدارک معتبر از سمت راننده به منظور تایید صلاحیت آنان شرطی الزامی است.

آیا امکان ثبت نام راننده بدون گواهینامه وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال مشخصاً «خیر» است. داشتن گواهینامه به منظور رانندگی با وسایل نقلیه، یکی از شروط اصلی در قوانین راهنمایی و رانندگی است. از این رو امکان استفاده راننده از خودرو بدون داشتن گواهینامه تحت هر شرایطی ناممکن است. این موضوع در مورد اسنپ و ناوگان رانندگان آن نیز صدق می‌کند. داشتن گواهینامه یکی از شروط اصلی برای ثبت نام راننده اسنپ است. این قانون در همۀ کشورها صادق است. هر راننده‌ای برای نشستن پشت فرمان و رانندگی ملزم به داشتن گواهینامه است.

آیا امکان ثبت نام راننده اسنپ بدون گواهینامه وجود دارد ؟

اسنپ نیز مطابق با قوانین جمهوری سلامی ایران، هر راننده‌ای را ملزم به ارائۀ گواهینامه کرده است. افراد بدون داشتن گواهینامه امکان ثبت نام و حضور در این فضا را نخواهند داشت. بنابراین اگر قصد فعالیت به عنوان رانندۀ اسنپ را دارید باید گواهینامۀ رانندگی داشته باشید. توجه کنید که به منظور ثبت نام باید حداقل سه ماه از تاریخ صدور گواهینامه گذشته باشد. همچنین معاینه فنی نیز برای خودروهایی که حداقل 4 سال از سال ساخت آن‌ها گذشته الزامی است.

مزایای ثبت نام در اسنپ چیست؟

ثبت نام راننده در اسنپ مزایای خاص و منحصربه‌فردی به همراه خواهد داشت. بسیاری از افراد کار کردن در ساعات مشخص و تحت نظارت سلسله مراتب را نمی‌پسندند. رانندگان با پیوستن به سامانۀ اسنپ می‌توانند ساعات کاری را خودشان تعیین کنند. فرقی نمی‌کند در کجای شهر هستید یا چه ساعتی از شبانه روز است. همواره مسافرانی منتظر قبول سفر از طرف شما خواهند بود. همچنین که می‌توانید سفرهای خود را با در نظر داشتن مسافت، مسیر و میزان ترافیک تنظیم کنید.

رانندگان اسنپ می‌توانند به هر میزان و در هر ساعتی از شبانه‌روز، فعالیت کاری خود را انجام دهند. به خصوص که شما می‌توانید به عنوان راننده، سفرهایی را انتخاب کنید که سازگاری بیشتری با مسیرتان دارند. برخی از رانندگان از سامانۀ اسنپ به عنوان منبع درآمد جانبی استفاده می‌کنند. به این منظور کافی است در حین تردد از منزل به محل کار یا برعکس، سفرهایی انجام دهید. درآمد جانبی شما به این ترتیب تضمین خواهد بود. شرط اولیه پیوست به ناوگان اسنپ، داشتن یک گوشی هوشمند، یک خودرو با مدارک لازم و گواهینامه‌ای است که سه ماه از تاریخ صدور آن گذشته باشد.

مراحل کار با اپ اسنپ برای ثبت نام راننده

یکی از پیش نیازهای اولیۀ استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانی اسنپ، فعال کردن GPS و اینترنت تلفن همراه است. پس از اجرا کردن برنامه باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. با وارد کردن شماره همراه، رمز ورود ارسال خواهد شد. پس از تأیید رمز ورود با وارد کردن شماره همراه موقع ثبت نام، به حساب کاربری راه خواهید یافت. با تکمیل مشخصات و ارسال مدارک، مراحل تکمیل ثبت نام طی می‌شوند.

صفحۀ اصلی برنامه دارای دو گزینه برای راننده است. یکی حالت خارج از دسترس و دیگری قابل دسترس است. حالت خارج از دسترس به عنوان حالت پیش فرض در نظر گرفته شده است. در این حالت، جزئیات هیچ سفری برای شما ارسال نخواهد شد. اعلام آماده به کاری از طریق رفتن روی گزینۀ قابل دسترس فراهم می‌شود. در این قسمت لازم است که GPS و اینترنت گوشی خود را فعال کرده باشید. سپس، مسیرهای مسافران برای شما ارسال می‌شوند. هر یک از سفرها را که مایل بودید می‌توانید قبول کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید از مسئولین و کارشناسان اسنپ کمک بخواهید.

چند نکته پیش از ثبت نام در ناوگان اسنپ

پیش از ثبت نام به عنوان راننده در اسنپ لازم است نکاتی را در این خصوص بدانید:

· این پنل مختص به ثبت نام رانندگان جدید در اسنپ است.

· همۀ مدارک لازم برای ثبت نام باید متعلق به یک نفر باشد.

· تصویر ارسالی از مدارک باید خوانا و واضح باشند.

· اگر هنگام ثبت نام از پنل خارج شدید می‌توانید با وارد کردن شماره موبایل، ثبت نام را از همان مرحله ادامه دهید.

· پس از ثبت نام، ارسال مدارک و بررسی اطلاعات، کد فعال‌سازی حساب کاربری برایتان ارسال می‌شود. دریافت این کد به معنای ثبت نام قطعی و فعال شدن حساب شماست.

· روند فعال‌سازی و بررسی اطلاعات حساب‌های کاربران در بازۀ زمانی یک هفته‌ای انجام می‌شود.

جمع بندی

رونق تاکسی اینترنتی تحولات زیادی را در سیستم‌های حمل و نقل پدید آورده است. افراد برای رفت و آمدهای درون شهری از تاکسی‌های آنلاین استفاده می‌کنند. یکی از پلتفرم‌های امن و فعال در این زمینه، اسنپ است. این برنامه کاربردها و خدمات متنوعی دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است. ثبت نام راننده در همۀ ناوگان‌ها ملزم به ارائۀ گواهینامۀ رانندگی است. بنابراین بدون داشتن گواهینامه امکان ثبت نام در اسنپ را نخواهید داشت.

کد خبر 648053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha