مسئولان شهرداری تهران در ساماندهی مشاغل و پسماند درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر جولان موش‌ها روی شاخه‌های یک درخت در خیابان طالقانی پایتخت توضیح دادند.

موش فاضلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، قدرت محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر جولان موش‌ها روی یک درخت در خیابان طالقانی تهران گفت: فیلمی که در حال حاضر در فضای مجازی در حال نشر است، مربوط به چند سال گذشته است. درختان در این خیابان هرس شده و تصاویر تمام آنها موجود است و حتی  می‌توانید  به خیابان طالقانی بروید و ببیند که فیلم منتشرشده با درختان در حال حاضر تطابق ندارد.

کاهش ۳۵ درصدی تماس‌ها درباره موش با استفاده از یک سم خاص

محمدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ سم خاصی برای کاهش موش‌ها مورد استفاده قرار گرفت و همین امر باعث شد تعداد موش‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ما شاهد کاهش ۳۵ درصدی تماس‌ها در خصوص موش هستیم.

وی با تاکید بر این موضوع که در سال ۹۸ یک مدل سم مورد استفاده قرار گرفت که خیلی روی موش‌ها تاثیرگذار نبود اما در سال جاری با هماهنگی با سازمان حفظ و نباتات جهاد کشاورزی  یک سم مورد تایید قرار گرفت و  برای موش‌ها استفاده کردیم، گفت: سم مناسب بود و تعداد موش‌ها را در تهران کاهش داد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران اضافه کرد: همکاران مبارزه با جانوارن موذی در مناطق  هم از این سم رضایتمندی داشتند. روی موش‌های موجود در سطح شهر تهران هر سمی تاثیرگذار نیست.

موش‌های فاضلاب در تهران خارجی‌اند؟

وی در پاسخ به این پرسش که قبلا اعلام شده بود برخی از موش‌ها خارجی هستند، گفت: نمی ‌دانم خارجی هستند یا ایرانی اما موش‌ها تولیدمثل می‌کنند و زاد و ولدشان به شکلی است که به سرعت میزان آنها زیاد می‌شود اما همین‌جا تاکید می‌کنم فیلمی که در فضای مجازی در حال نشر است برای چند سال پیش است.

واگذاری مسئولیت مبارزه با جانوران موذی تا یک ماه آینده به سازمان پسماند 

علی‌اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز گفت: ماموریت مبارزه با جانوران موذی در حال حاضر توسط شرکت ساماندهی مشاغل انجام می‌شود اما قرار است دوباره این مسئولیت به سازمان مدیریت پسماند واگذار شود.

وی ادامه داد: قرار است مدیریت یکپارچه شود. مقدمات کار صورت گرفته است و در حوزه ستادی و معاونت کارهای اولیه انجام شده و تا یک ماه آینده این ماموریت به صورت صد درصد به سازمان پسماند شهر تهران منتقل می شود.

وی در خصوص فیلم منتشرشده از موش‌های روی درخت نیز گفت: در این باره مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل توضیحاتی ارائه کردند. من از یک بعد دیگر به موضوع می‌پردازم. در حال حاضر تعداد موش نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و با توجه به حساسیت‌ها و لایروبی انهار و آموزش‌هایی که به شهروندان داده شده میزان موش کاهش یافته است.

در گذشته برخی اصناف پسماندشان را رها می‌کردند

عطایی به آموزش‌هایی که به کسبه و اصناف در این زمینه داده شده اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی از اصناف پسماندها را رها می‌کردند موش‌ها هم در این پسماندها جولان می‌دادند و کلونی‌های مختلفی داشتند اما با توجه به آموزش‌های صورت گرفته و عدم تجمع پسماندها و جمع‌آوری منظم زباله تعداد موش کاهش یافته است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همه مناطق و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه نسبت به موضوع حساسند. در حال حاضر مرتب مخازن زباله تخلیه می‌شود و لایروبی انهار هم صورت می‌گیرد. حتی در زمین‌های بایر و محله‌هایی که قبلا  پسماند رها  می‌شد در حال حاضر کنترل‌های لازم صورت گرفته و دیگر موشی در آنجا جولان نمی‌دهد. البته شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران هم اقداماتی انجام داده است و در تمام مناطق پیمانکاران مبارزه با حیوانات موذی وجود دارند.

کد خبر 647953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 1
    آقای معاون شهردار حداقل فیلم رودیدین ورفتین شاخه هارو هرس کردین اون شاخه های اضافرو اززیر درخت برمیداشتین.مردم که ساده نیست هرچیزیوباورکنن.صداقت داشته باشین وواسه مردم کارکنین.هرچندمیدونم نظرمو نشرنمیدین
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      4 1
      همه چیز تقصیر خارجی هاست مگه نمیدونید😃😀😄😁😁😆😅🤣😂
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    5 1
    ملت مقصرن،چرا اینهمه زباله میریزید،چرا به گربه ها اینقدر غذا دادین که چرخه طبیعی رو بهم زدیم گربه ها دارن با موس ها زندگی می کنند دوستانه در صورتیکه باید همه موشها رو می‌گرفتن این ملت خدووم مقصرن وسلام زباله هاتونو شب بزارید بیرون نه روز که محل تجمع موش نشه
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      2 1
      دقیقا نظربنده همین بود
    • ناشناس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      اصلا را باید موش باش که تجمع کنه چرا نباید سیستم فاضلاب ها سر پوشیده باش
  • فرزاد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    در اصفهان که زبان بسته ها زیر چرخ خای خود رو سازان له می شوند.