فیلمی از موش‌های تهران منتشر شده که به راحتی و به تعداد زیاد در بالای درخت حرکت می‌کنند اما مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران تاکید دارد که این فیلم مربوط به چند سال گذشته و درختان در خیابان طالقانی هرس شده و اصلاً تصاویر با هم تطبیق ندارد.

موش تهران

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی مبنی بر جولان موش ها بر روی شاخه های درخت در خیابان طالقانی در فضای مجازی منتشر شد.

برخی رسانه ها نوشتند که  گاهی در گوشه و کنار خیابان در جوی های آب موش هایی را می بینیم که برای دیدن آنها نیاز به چشم مسلح و یا ابزار خاصی نیست. وجود این موش ها در حاشیه پیاده‌روها، نهرهای آب و پریدن آن‌ها به داخل مخازن زباله و رفت و آمدشان در لوله‌ های فاضلاب به یک امر عادی تبدیل شده اما حالا موش ها به بالای درخت رفته اند.

فیلم برای چند سال پیش است

برای صحت و سقم این موضوع به سراغ قدرت محمدی مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران رفتیم. وی در این باره به فارس گفت: فیلمی که در حال حاضر در فضای مجازی در حال نشر است  مربوط به چند سال گذشته است. درختان در این خیابان هرس شده و تصاویر تمام آنها موجود است و حتی  می توانید  به خیابان طالقانی بروید و ببیند که فیلم منتشره با درختان در حال حاضر تطابق ندارد.

این ویدیو را در زیر ببینید:

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ سم خاصی برای کاهش موش ها مورد استفاده قرار گرفت و  همین امر باعث شد که تعداد موش ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ما شاهد کاهش ۳۵ درصدی تماس ها در خصوص موش هستیم.

محمدی با تاکید بر این موضوع که در سال ۹۸ یک مدل سم مورد استفاده قرار گرفت که خیلی بر روی موشها تاثیرگذار نبود اما در سال جاری با هماهنگی با سازمان حفظ و نباتات جهاد کشاورزی  یک سم مورد تایید قرار گرفت و  برای موش ها استفاده کردیم، گفت: سم مناسب بود و تعداد موش ها را در تهران کاهش داد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران اضافه کرد: همکاران مبارزه با جانوارن موذی در مناطق  هم از این سم رضایتمندی داشتند. بر روی موش های موجود در سطح شهر تهران هرسمی تاثیر گذار نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که قبلا اعلام شده بود برخی از موشها خارجی هستند، گفت: نمی ‌دانم خارجی است یا ایرانی اما موش ها تولید مثل می‌کنند و زاد و ولدشان به شکلی است که به سرعت میزان آنها زیاد می شود اما همین جا تاکید می کنم فیلمی که در فضای مجازی در حال نشر است برای چند سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، برخی کارشناسان می گویند که یک موش ماده در عرض یک سال تا ۱۰ بار زایمان کرده و هر بار  بین ۵ تا ۶ نوزاد به دنیا می آورد. این ۶۰ موش هم پس از شش هفته زاد و ولد می کنند. بنابراین پس از چند ماه شاهد جمعیت زیادی از موش ها خواهید بود.هیچ وقت نمی توان جمعیت موش را به صفر رساند اما می توان میزان آن را کنترل کرد.

در گذشته مأموریت مبارزه با جانوران موذی توسط سازمان مدیریت پسماند شهر تهران انجام می شد اما در چند سال گذشته این وظیفه به شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران واگذار شده است اما شنیده ها حاکی از این است که قرار است این مسئولیت دوباره به سازمان پسماند بازگردد.

مسوولیت مبارزه با جانوران موذی در یک ماه آینده به سازمان پسماند واگذار می شود

علی اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ماموریت مبارزه با جانوران موذی در حال حاضر توسط شرکت ساماندهی مشاغل انجام می‌شود اما قرار است دوباره این مسئولیت به سازمان مدیریت پسماند واگذار شود.

وی ادامه داد: قرار است که مدیریت یکپارچه شود. مقدمات کار صورت گرفته است و در حوزه ستادی و معاونت کارهای اولیه انجام شده و تا یک ماه آینده این ماموریت به صورت ۱۰۰ درصد به سازمان پسماند شهر تهران منتقل می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فیلمی در فضای مجازی در خصوص حضور موش ها بر روی درختی در خیابان طالقانی منتشر شده است، گفت: در این باره مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل توضیحاتی ارائه کردند من از یک بعد دیگر به موضوع می پردازم در حال حاضر میزان موش نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و با توجه به حساسیت ها و لایروبی انهار و آموزش هایی که به شهروندان داده شده میزان موش کاهش یافته است.

عطایی به آموزش هایی که به کسبه و اصناف در این زمینه داده شده اشاره کرد و گفت: در گذشته برخی از اصناف پسماندها  را رها می کردند موش‌ها هم در این پسماندها جولان می‌دادند و کلونی های مختلفی داشتند اما با توجه به آموزش های صورت گرفته و عدم تجمع پسماندها و جمع آوری منظم زباله میزان موش کاهش یافته است.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همه مناطق و دستگاه‌های نظارتی در این زمینه نسبت به موضوع حساس هستند. در حال حاضر مرتب مخازن زباله تخلیه می‌شود و لایروبی انهار هم صورت می‌گیرد حتی در زمین‌های بایر و محله های که قبلا  پسماند رها  می شد در حال حاضر کنترل های لازم صورت گرفته و دیگر موشی در آنجا جولان نمی دهد. البته شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران هم اقداماتی انجام داده است و در تمام مناطق پیمانکاران مبارزه با حیوانات موذی وجود دارند.

بر اساس این گزارش مدتی است که تعداد موش ها در تهران به دلیل نوع سم خاصی که استفاده می شود کاهش پیدا کرده است .میزان تماس های مردم هم با شهرداری در این زمینه حدود ۳۵ % کم شده است. قرار است که مسئولیت مبارزه با جانوران موذی هم در شهرداری به سازمان پسماند واگذار شود تا یک مدیریت یکپارچه ایجاد شود چرا که موش ها بیشتر در بین زباله ها هستند و پیمانکاران جمع آوری پسماند می‌توانند در این زمینه اقدامات بهتری برای کنترل جمعیت موش انجام دهند.

زاد و ولد موش  زیاد است و هیچگاه به طور کامل از بین نمی روند  اما می‌توان با تدابیر اندیشیده شده جمعیت آنها را کاهش داد. در گذشته روش های مختلفی برای مبارزه با موش در نظر گرفته شده بود که خیلی جوابگو نبود حال می گویند سم جدیدی آمده که موش ها را از پای در می آورد؟

کد خبر 647906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 96
  • نظرات در صف انتشار: 42
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد مولایی IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    68 2
    اینها کلاغ بودند یا موش ؟ تعداد موشها روی درخت از پرندگان بیشتر شده البته اگر دیگه پرنده باقی مانده باشد،🐅🤫🧐
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      27 9
      موشه
  • مادر وطن IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    45 3
    سه راه طالقانی موشها اندازه گربه دارد من شاغل حدودا سی ساله در این محل رفت وامد دارم دیدم موشهای گنده وحشتناک باکی از ادمها ندارند وحشتناکه ...
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    56 3
    باید مواظب بود. فیلمی رو دیدم که موشها از نونهای فانتزی سفارشی که برای مغازه ساندویچی توسط نماینده پخش نان بود رها شده بود😞 پشت در مغازه تا صاحبش بیاد نونهاروتحویل بگیره میخوردند وصاحب مغازه هم از این موضوع بی اطلاع بود و از همون نان برای سفارش روز مره استفاده میشد تورو خدا مراقب سلامت هم باشیم
  • مراحل ، IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    46 5
    من راه حلی دارم که در صورت حدودا ظرف شش ما ه (بهار و تابستان) سال بعد حدود90درصدموشها تقریبا حذف وبایست دنبال موش بگردید ،،شهرداری اعلام کنه،،
    • شیدا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      31 1
      چه راه حلی ؟
  • رضا IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    29 6
    با سلام همین الان هم موشهای کوچک و بزرگ را میتوانید در داخل جوبهای تهران مشاهده نمایید که کم هم نیستند به خصوص شبها که اکثر مردم زباله را در کنار درهای منزل خود میگذارند و موشها و البته گربه ها هم از آن زباله ها تغذیه میکنند مانند خیابان سی متری جی تهران و کوچه ها و خیابانهای اطراف آن اطراف آن
  • ناشناس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    26 4
    کم که نشده تعداد موش های در برخی مناطق جلو پات راه میرن الان زمستان کمتر بیرون می آیند ولی توی تابستان تمام جوب ها پر از موش بود و جلو پات میپریدن منطقه ای که میگم تهرانپارس خیابان استخر خیابان صاحب الزمان شمالی چندین بار هم تماس گرفتیم هیچ ترتیب اثری داده نشد
    • امیر IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      15 1
      محلی که شما میفرمایید مملو از اشغال هست. نه شهروندان. رعایت میکنن نه اصناف و تا زمانی که بهداشت رعایت نشود هیچ سمی اثرگذار نخواهد بود
  • قدیر IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    21 4
    از مدل ماشين ها میشه حدس زد فیلم مربوط به حال است یا گذشته
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    26 8
    آقای زاکانی فکری داری ؟
  • RU ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    22 7
    با سلام من خودم موشهایی را دیدم که از درخت بالا میرفتن موشهایی که به اندازه یک گربه پروار پودن
  • مجید IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    25 6
    یکی از علت ها خود مردم هست. چرا به گربه ها غذا می دهید؟ گربه ها کمک زیادی میکنن. در روستاها اصلا به گربه ها غذا نمیریزن مگه انقراض پیدا کردن؟ نه چونکه غذاش از طبیعت.
  • آرين IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    43 5
    اگر فيلم مال چند سال پيش هست پس چرا عابرين ماسك به صورت دارند؟
    • امیر حسین IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      8 18
      احتمالا برای آلودگی هوا.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      9 5
      موافقم دقیقا
    • مجید IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      8 1
      هیچ گربه ای نمیتونه موش فاضلاب رو شکار کنه. اون موشهای توی روستا یا منازل قدیمی، موش باغچه و خانگی بودن اینا موش فاضلاب هستن که از لحاظ جثه شاید بیست تا سی برابر یه موش خونگی باشن و هیچ گربه ای توان شکار اینارو نداره. بهداشت مغازه‌ها و منازل خیلی اثر داره. بعضی میوه فروش ها خیلی ریلکس آشغال میوه رو توی جوب خالی می کنن. یا طرف بجای سطل آشغال، زباله رو میذاره پشت در خونه... شهرداری هم باید از سموم و تکنیک های پیشرفته استفاده کنه. حتی حیواناتی که شکارچی موشها هستند
  • احمدی تهران IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    20 0
    سلام آقای شهردار شما اگر نخاله دم در یه خونه ببنید زنگ خانه را می‌زنید ببینید چه خبره ولی نمی‌توانید سم با این جوبها بریزید که لااقل جلوی مریضیهای بیشتر مردم را بگیرید وای از این ایران
  • امیر مومن IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    15 7
    گربه و سگ را زیاد کنید موش کم میشه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    21 3
    یااااا خدا فک کردم فقط رو زمینن بال دروردن چراااتورو خدا یه کاری بکنین ایناااا
  • کیومرث IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    19 4
    مال چندسال پیش؟!عابررهگذر انگارماسک رو صورتش بود اگه اشتباه نکنم
  • ناشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    21 2
    اگه مال چند سال پیش پس چرا مردم ماسک زدن؟؟؟ به هرحال نهایت مال یکی دوسال پیش بیشتر نیست
  • دکتر IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    21 2
    به نظر من اینا پرواز نکردند رو درخت بودند
  • علیرضا IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    21 3
    یه عده که از آب کره میگیرند خیلی داریم ،الان وقت صادر کردنشون رسیده /زنده گیری کنند بفرستند جاهایی که موش و گربه و...میخورند و چند ساله مردم دنیا رو با مصیبت کرونا روبرو کردند.
  • خالدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    22 2
    شهردار محترم میتواند جهت‌ درامدزایی‌ زنده‌گیری و یا به صورت کشتار به صورت سینه ران اگه حامیان حیوانات اجازه دهند به کشور دوست و همه‌چیزخوار مردم‌ چین صادر کند و قول میدهم استقبال خوبی خواهند کرد. این‌ خود نوع‌دوستی است از.ط رفی.چینی.هارا.از.خوردن.خفاشها.که.انواع.مرض.هارا دچار.میشوند.ومارا.هم.الوده.میکنند.نجات.میبخشد.
  • ق IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    20 3
    مگر در خیابان ولیعصر یا خیابانهای دیگر کم داریم شهرداری امروزه همه چیز را داد به دست پیمانکار و انها نیز برای در امد بیشتر از کارگران افغان استفاده می کنند با کمترین حقوق و انها نیز همه چیز را جارو کرده و به جوب می ریزند
  • فرزاد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    18 4
    موشها حامل پیام تلخی برای مردم تهران هستن که از زیر زمین کوچ کردن .. زلزله یا هر چیز شبیح زلزله مصنوعی یا طبیعی رو جدی بگیرید ....
  • امیر IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    20 1
    مسئله مهمی که همگان از آن اطلاعی ندارند اینست که موشها با خوردن کاهو در سطل های زباله و اطراف میوه فروشیها بسیاری از سمها در بدنشان بی اثر میشود باید اطلاع رسانی شود و این موضوع فرهنگ سازی شود برای جلوگیری از هزینه های اضافی
  • هموطن IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    18 8
    اینها دوستان هری پاتر هستند چرا چرت وپرت میگید موش پرنده؛ فکر کنم جنس ان خوب نبوده توهم زده اند
  • بیژن اکبری IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 4
    سلام من دیدم که اینایی که میان سم میزارن تو جوب الکی با قاشق یه تیکه میزارن بعد با ژست عکس میگیرن میرن میگن ما دارو میزاریم ...بعد با شهرداری زد و بند میکنن پول میزنن به جیب
  • زهرا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    29 2
    موشهای تهران از دیوار راست بالا می رن ،پدر شوهرم غذا گذاشته بود رو دیوار حیاط برای پرنده ها از بالا دیدیم موش اومده رو دیوار داره می خوره .خلاصه تهران خیلی شهر آلوده ای هست از همه نظر .
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      14 1
      دقیقن
  • حمید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    9 0
    گربه هارو تو این مناطق رها کنید
  • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 0
    سلام منطقه ۲۰ ناحیه ۴ محله دولت آباد پر موش شده
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      13 0
      داداش گربه از اینها می‌ترسه بارها به چشم خودم دیدم.خیلی بزرگ و نترسم.و در صورت تهدید شدن به انسان هم حمله میکنن
  • حمید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 1
    باید گربه هارودراون محله ها رها کرد
  • پردانه IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    12 1
    بسیار زیاد شده اند در خیابان نیاوران چهارراه مژده بانک شهر به هیچ عنوان نمیشه شب از عابر بانک استفاده کرد زیرا تردد موش ها بسیار زیاد هست . کجا کم شده . لطفا مدیر محترم برای صحت موضوع به یکی از گزارشات ارسالی خودتون دست بکار بشوید که مردم وجود یک مسئول برای مبارزه با موش د حس کنند سپاس ما همه ایرانی هستیم
  • میثم IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 0
    به این برادر مسئول بگین داستان چرا تعریف میکنه سال‌های گذشته مردم دارن با ماسک تردد میکنن و ماشین‌ها همگی مشخصه برای حال است . به جای تکذیب که خوب بلدن دو زار کار انجام میدادن حال و روزمون این نبود
    • هادی کهندانی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      برادر چهارراه مژده، بین دزاشیب و قیطریه منظورتونه؟..
  • 😑 IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 3
    این موشا اندازه ی گربه شدن خیلی هم خطرناک وکثیف هستند باید ی فکری به حالش کرد نابود بشن
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 5
    اگه به گربه هاغذاندیم اونهاموشهارومی خورن تنها راهش همینه وگرنه به سم ایمنی پیدا میکنن وموشهاچیزیشون نمیشه این چه رسمیه غذا دادن به گربه ها؟؟اوناازپس موشهابرمیان
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 1
    در ضمن آقای شهردار آنقدر با ۱۳۷ تماس گرفته شد و نتیجه ی دیده نشده مردم بی خیال شدن لطفا نذارید روی اینکه موش کم شده گهی خیال باطل . شهرانقدر کثیف شده که گفتن نداره دریابان و کوچه ها پر اشغال . سطل زباله شکسته جویبار ها پر اشغال
    • امیررضا US ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      3 1
      دلت خوشه ها اینا اندازه گربه هستند گربه که هیچ سگ هم از اینا میترسه
    • اشنا IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      گربه ها اگه گشنه بمونن مجبورمیشن موشهاروبههرشکلی بخورن .هوش دارن 😁😁.از محبت کردن زیادی به گربه ها خودتون تودردسرافتادین .واقعا چندش اوره .ولی هرکی جرات داره دونه بدونه ایناروبگیرن بندازن خونه ی مسئولانی که تنبلی میکنن ومفت خورن .کارخیریه .مسئولان خودشون تودردسربیفتن بفکر چاره میوفتن .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 10
    همه چیز خوبه , ما چقدرررررر خوشبختیم ، جمله تکراری که کاربردش فقط برای گوینده اون هست . کاهش تماس ها بخاطر کاهش تعداد موشها نیست ، وقتی تماس می گیری میگن وظیفه فلان سازمان هست و آدم خسته و بی تفاوت میشه از این همه پاس دادن ها . یه روزگاری بیاد که شهروند تهرانی بجای موشها ، وقتی بیرون میاد به همه جا نگاه کنه که موشها نبین اونو که بهش صدمه بزنند.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 5
    من یه موش دیدم گربه رو خفت کرده بود. متاسفانه از بی عرضگی گربه ها هم هست.
  • فائزه IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 13
    به به داره پرواز میکنه چقدر قشنگ 🥰 خوب مگه اشکالی داره موش پرنده یا حیوانات عجیب به نظر من که ما آدما از بس که اعصبانی و بی حوصلیم از خود حیوانات عجیب تریمم😂😂😂😂والا ما کارمون شده بخور و بخواب پس از حیوانات فرقی نداریم 😂😂😂😂
  • ف IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 3
    مهم نیست
  • رضا IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 2
    من هم راه حل دارم که دیگه حسرت دیدن موش را بکشن
  • سامان IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 2
    عابرین پیاده در اون سمت خیابان ماسک دارن‌..پس فیلم قدیمی نیست
  • س IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 2
    موش داره روی دخت راه میره چی از خودتون درمیارید موش پرنده
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 3
    دارویی استفاده کنید که موشها نابارورشوند
  • بهنام طباطبایی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    10 2
    غذا دادن مردم به گربه ها باعث همچین داستانی شده گربه ها اگر گشنه بشن موش هارو میکشن تمام مقصر خوده مردم هستنند با دلسوزی دارن چهره شهرو خراب میکنند
  • سعید IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 2
    گچ رو بصورت گوله دربیارید با پودر نخودچی مخلوط کنید عاشق نخودچی هستند میخورند پشتش مجبورن آب بخورن گچ تو بدنشون سفت میشه .میمیرند فقط با دستکش مشمایی این کارو انجام بدین چون بوی بدن انسان که قاطیش بشه متوجه میشن... نه سم میخاد نه گربه نه هزینه.. تو یکماه منقرص میشن من اینکارو انجام دادم..جواب میده...
  • سفاری IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    17 1
    سلام باچشم خودم دیدم موشی که گربه بخوره موش نیست
  • Mobina کیوتم🍭 IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 1
    اه اه اه اه اه اونیکه میگه موش اندازه گربه بوددد وووییییییییییی
  • عیسی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 4
    بقول بعضیها که طرفدار سگها هستند من هم میگم‌ موشها رو نکشید گناه دارن خخخخخخخ
  • fkiani IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 3
    من الان ۸ماهه تومحمودآبادزندگی میکنم جوبهاپرموشهاززیرزمین ؛ ازدرخت میان توحیاط هرنوع سم قوی ریختیم دریغ از کشته شدن یکیشون میگن روجوب رو ببندین ؛ اینکه نمیشه زادوولدشون قطع نمیشه هیچ توخونه هامون راه پیدامیکنن شبها توحیاطمون ۷تا۸ موش جولون میدن دنبال غذا به همه جاسرایت کرده وای ازبی کفایتی ماموران محیط زیست وشهرداری هرشهر
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 1
    برای دیدن موشهای پرنده از خارج توریست وارد کنید در عرض مدت کوتاهی چندین برابر پول فروش نفت ارز آوری خواهد داشت.
  • سیمین عباسی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 4
    والا تو منطقه ما جنت آباد ۲۰ متری گلستان و۱۶ متری دوم و شاهین هم پر از موشای گنده این همشم تقصیر سطل زباله ها ی کثیف ومردم مثلا حیواندوسته که به گریه ها غذا میدن تو ظرف شیر و چیزای دبگه خلاصه لایروبی دیر به دیر جوی هاست بخدا من از این موشا میترسم گربه ها راهم میخورن .. تهران دیگه جای زندگی نیست ما از بس زنگ زدیم به شهرداری خسته شدیم بخدا فقط شماره پیگیری میدن ا پیمانکار میاد یه بار در سال سطل زباله را به یه قطره اب گوشویی میکنه عکس میگیره میره بگه من کارم و کردم.....خلاصه دلسوز کجا بود...
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 3
    تو خارج سنجاب از درختا بالا می ره تو ایران موش پرنده 😂😂😂
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 5
    الان دیگه همه مشکلات مملکت حل شده فقط رودرخت رفتن موشا مونده
    • US ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      6 2
      جمع کنین باو این چه استدلالیه شما دارین "فلان مشکل مونده اون وقت به فکر فلان مشکلین" . اونقد در مورد هر مشکلی اینو میگین همه مشکلاتمون به حال خودش باقی میمونه ، بالاخره اصلاح باید از یه جایی شروع بشه جلو ضررو هر جا بگیری منفعته
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 1
    تهران قبلاً تمیز بود ولی چند سالی می‌شود که روز به روز کثیفتر میشود حتی شهرداری به خودش زحمت نمی دهد کنار اتوبان های اصلی را تمیز کند چه برسد به کوچه و محله
  • عسل IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    8 1
    من از کارگر شهرداری که خودش تو کار همین کشتن موش بود پرسیدم گفتم چرا اینارو از بین نمیبرید گفت کار از ریشه خراب گفتم یعنی چی گفت والا شهرداری کار سپرده به پیمان کار و پیمانکار هم نه حقوق درست حسابی میده به موقع نه اینکه بیمه مارو درست حسابی میریزه البته ما کارمون رو درست حسابی انجام میدیم چون زن و بچه داریم و دوست داریم که نون حلال ببریم خونه و... خلاصه خواسته ای که از من داشت این بود که کاری کنم که دست پیمانکار کوتاه بشه از این شهرداری و خود شهرداری با ما قرار داد ببنده بیچاره فکر میکرد من خیلی ادم بزرگیم 😂 و تازه از دزدی های پیمانکارها هم گفت که مثلا رشوه میدن تو مزایده برنده میشن بعد میان مثلا اگه قرار باشه ۱۰نیرو داشته باشن ۷میگیرن و اسم ده تارو رد میکنن و هر ماه سه تا حقوق اضافه از شهرداری میگیرن و... و دست اخر گفت پیمانکار شهرداری تو قسمت موشش همشون دزد تشریف دارن و ....
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    24 2
    یک گربه نیست اینارو بخوره🤣🤣🤣 لااقل شهردای سم‌پاشی کنه فاضلاب رو یه چند تا شونو از این موش ها رو بکشه جلوی هر کوچه هم یه چند تا بیار بریزه سر هر کوچه این گربه های بدبخت بخورن تو زمستون گشنه نمونن
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 0
    اگه چین بود یدونشون نمیموند
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 2
    شهرداری باید تعدادی گربه قوی آموزش بده برای از بین بردن این موش ها که در جوی خیابان ها ازدانه جولان میدن
  • کاربر IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    5 1
    دروغه فیلم برای تازگیا هست من محل کارم اون منطقس سه روز پیش که از در مترو بیرون اومدم تازه داشتن درختارو قطع میکردند
  • عماد IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    6 2
    بابا خب ماشین بازن دارن به تویوتا و کیا نگاه میکنن و نظر میدن 🤭
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 1
    چرا میگین این تصاویر موشها واسه چند سال پیشه،اگه دقت کنین عابرین ماسک دارن چند سال پیش که کرونا نبود که همه ماسک بزنند،مردمو گول نزنین،همه چشم دارنو میبینند
  • بنده خدا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    4 0
    لطفا یه سری به خیابانهای تهران بزنید پرازموش است به کرات به شهرداری زنگ زده ام ولی انگارنه انگارهروزبعدازظهرخیابانهای بالا شهر پراززباله است زباله گردان برای برداشتن نایلون زباله تمام زباله ها کف زمین می ریزند ومنظره ایی بسیارمشمئزکننده ایجادمی کنند واطراف زباله ها پرازموش وگربه
    • مهدی میرزاوند IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      بله درست میگید
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 2
    فقط و فقط باید از انسان موجود دو پا ترسید وگرنه هیچ جانور دیگری ترس ندارد.
  • رضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    3 0
    بهتون قول میدم تا چند سال دیگه تعداد سگها از موش‌ها هم بیشتر خواهد شد
  • شهروند مارلیک ملارد IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    2 0
    من قبلاً موش توی تهران دیده بودم ولی الان چندین بار در جوبهای مارلیک وفردیس به فراوانی یافت میشود لطفاً هر کاری لازمه انجام بدید ممنون
  • امیر IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    اگه دقت کنید مردم در اون طرف پیاده رو ماسک زدن بعد چطوری ویدیو مال چند سال گذشته هست؟!
  • فریبا IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 1
    دوستان اشتباه نکنید اینا بلبل هستن
  • علی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    موش های فاضلابی رو نگاه تو درختن😐 چه طعمه خوبی برای گربه هاست اما خدایش حالم بهم خورد
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    4 0
    آقا تنها راهش نه گربه س نه سگ فقط چینی هارو بیارن بگن موشها ما ل شما بگیرین بخورین یک ماهه نسل موشها ور میفته در ضمن شاید زلزله میخواد بیاد کع از زیر زمین دارن فرار میکنن👀👀😫😫
  • m IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    الان بدتر شده تو جوی ابها هنوز موشه
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    اگر فیلم چندسال پیش هست چرا عابران پیاده ماسک زدند؟
  • فرهاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    3 0
    گروه‌هایی تحت عنوان جایزه بگیر استخدام کنین مانند فیلم های وسترن و یرای هر موش مبلغی تعیین کنید سلاح هم در اختیار بزارید یا بجای بازی رایانه ای بچه ها بجای آدم‌کشی بیان موش بکشن
  • صابر IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    3 1
    انجمن حمایت از حیوانات اجازه نده موشهارو ازبین ببرند،مگه اینها چیشون ازسگها وگربه ها کمتره.😀😀😀
  • سوینج صحرایی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 2
    😵😵😵😵😵😵😵😳😳😳😳😳موش نیست این ها خیلی خیلی تعجب آور است
  • رضایی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    خداوند برای هر چیزی یه راه حل گذاشته ولی ما خودمان کار خراب میکنیم با غذا دادن به گربه ها اشغال ریختن تو جدول پخش پلا کردن زباله انتظار چیرو داریم اگه گربه ها رو غذا ندیم نسل موش کم میشه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    ما نزدیک انقلاب هستیم . موش از کوچه از روی شاخه ی درخت اوند توی حیاط هر روز کارش بود میومد و تمام گل های تو باغچه مون رو خورد بعدش هم که ما چسب موش گزاشتیم فقط دو تا رو گرفت بقیه ش نمیدونم کجا رفتن . آقا موش بیداد میکنه تو تهران واقعا شهر کثیفی شده . اخه یعنی چی از اون ور گربه ها تقویت میشن از یه طرف دیگه موش ها . شهرداری کجاست ؟؟؟ مسئول کجاست ؟؟ بعد حالا تکذیب هم میکنن . این که دیگه همه هر روز داریم می بینیم بجای چاره اندیشی چرا همش سهل انگاری میکنید .
  • آبان IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    من امتحان کرده ام و صد در صد جواب گرفته ام. هر مغازه داری یک مشت کلر در روز و ترکها جویها و پیاده روی جلوی مغازه اش بریزد. و تا یک ماه، هفته ای یکبار تکرار کند. حتی یک موش و یا سوسک هم دیگر در آن منطقه پیدا نخواهد شد.
  • حسن بابا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    بابا الکه چرا اینا پرواز نکردن اونا که گفتن پرنده هست برو بابا الکیه مسخره مون کردین
  • حبیب زاده IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 1
    اگر این فیلم مربوط به قبل نباشد احتمالا زلزله در راه است
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 2
    همه‌جا‌موش‌هست‌خیلی‌هم‌زیاده‌انکار‌نکنید‌.توی‌جوبها‌در‌بلوارها‌کنار‌هر‌سطل‌آشغل‌قیامت‌میکنه‌احساس‌امنیت‌در‌پیاده‌رو‌ها‌نداریم‌مثل‌مردم‌در‌در‌حال‌رفت‌و‌آمد‌هستند‌مملکت‌نظافت‌نداره‌.هم‌مردم‌وهم‌مسئولین‌مقصرند‌‌زبالها‌وسوسکها‌وموشها‌ومدفوع‌گربه‌و‌سگ‌در‌همه‌پیاده‌رو‌ها‌سلامتی‌‌همه‌را‌به‌خطر‌انداخته.موش‌ناقل طاعون‌است‌‌.هر‌بدبختی‌که‌گریبان‌این‌ملت‌رو‌گرفته‌طاعون‌رو‌کم‌داریم.به‌وظایفتان‌واقعاً‌به‌درستی‌عمل‌کنید
  • سید رضا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    2 0
    آقای شهر دار فکری ،،،،بکنید لطفا کمی به فکر تهران باشید اگر وقتشو دارید ممنون میشیم
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      3 0
      باید از رو ژن اینها یه سمی بسازند که جلوی زادو ولدشون گرفته بشه
  • ناشناس IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 1
    وای همین الالن خبر نگار وبیاد از راه اهن تا میدان ولیعصر موشهای تز گربه بزرگتر که گربها رو میخورن فیلم بگیره چرا دوروغ مگید از موش کثیفتر معتادها چنان کثیف هست حالت تهوع می گیرم چه زن معتاد دختر پسر مرد با گونیهای بزگ به پشت کی دکلت میخواد اینهار و در سطح شهر جم کنه
  • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    1 0
    هیچ معلوم نیست چرا تیمی جدی دست به کار نمی شود برای ریشه کن کردن موش‌های تهران بزرگ ؟ یکی از راه‌های از بین بردن این جانور بیماری زا تربیت گربه هایی است که بتوانند آنها را قلع و قمع کنند .
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 2
    ده ها کامنت که یه ریال ارزش نداره . تنها راه کم کردن جمعیت موشها سه گزینه است 1 - مقاومت در مقابل شبکه های خارجی و مجازی داخلی از کشتار دستجمعی موشها و جمعیت حمایت از حیوانات 2- قرار دادبا شرکتهای معروف چین در رابطه زنده گیری یا کشته گیری و انتقال لاشه های آنها به چین و چند کشور دیگر طبق تصمیم خودشان . 3 - عدم دخالت100%شهرداری در پیشرفت طرح و دخالت در روش نابودسازی و یا سود سرشار از این طرح