نوجوانان جنوب شهری برای بازارگرمی و بالا بردن نرخ اکانت بازی‌های موبایلی خود از این ادبیات کاسب‌کارانه استفاده می‌کنند. آنها روی تلفن همراه خود بازی‌های آنلاین نصب می‌کنند و روز و شب به سختی بازی می‌کنند تا قیمت اکانت بازی آنها بالا برود و با فروش آن درآمدی به دست آورند.

گیمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از همشهری محله، تعدادی از این نوجوانان جنوب شهری که در خرید و فروش اکانت، حرفه‌ای شده‌اند از بزرگ‌ترهایی که سر ماه چشم به راه حقوق مصوب وزارت کار هستند، کار و بارشان سکه‌تر است.   

در بازی «پابجی موبایل» کسی حریف «علیرضا» نیست. اگر صد تا همبازی و رقیب از چهارگوشه دنیا هم داشته باشد، می‌داند چطور همه آنها را از میدان به در کند و به قول پابجی‌بازان، لول (سطح) اکانت خود را بالاتر ببرد.

علیرضای ۱۶ ساله توانسته با درآمد خرید و فروش اکانت‌های بازی خود، گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ پرومکس ۴۳ میلیون تومانی را که سال‌ها در حسرتش بوده، بالاخره بخرد. گوشی تلفن همراه خوب و مجهز جزو ابزار کار گیمرهاست؛ آنها با گوشی‌های ارزان و قدیمی‌کاری از پیش نمی‌برند. علیرضا می‌گوید: «گوشی من قدیمی بود و بازی روی آن نصب نمی‌شد.

وسط گیم و در جاهای حساس هم مرتب از بازی بیرون می‌پریدم و بازنده می‌شدم، ولی با همین اوضاع، لول اکانت‌هایم را بالا بردم و آنها را به قیمت خوبی فروختم.» علیرضا اعتقاد محکم و جدی دارد که نان زحمتش را می‌خورد.

او از ۷ ماه پیش که با اکانتی تازه وارد بازی شده، روزی لااقل ۸ ساعت آنلاین بوده و بازی کرده تا قیمت آن را به ۲۰ میلیون تومان برساند. اکانت‌های قبلی را هم کمتر از ۱۵ میلیون تومان نفروخته است.

می‌گوید: «پدر و مادرها یاد گرفته‌اند که همیشه دنبال شغل و حقوق کارمندی باشند، ولی برای پول درآوردن راه‌های جدیدی هست که ما بچه‌های جنوب شهر زودتر از بقیه همسالان‌مان آنها را یاد می‌گیریم. چون چیزهایی را که لازم داریم پدر و مادرها هیچ‌وقت نمی‌توانند بخرند.» پدر علیرضا در یک شرکت خصوصی پیک موتوری است. او تا زمانی که گوشی تلفن همراه و دیگر وسایل لوکس و تازه علیرضا را ندیده بود، فکر می‌کرد به دلیل مجازی بودن درس و مشق پسرش مصرف اینترنت خانگی آنها سر به فلک زده، ولی وقتی متوجه کاسبی علیرضا شد، نتوانست او را از این تجارت آسان و پردرآمد منصرف کند.

درآمد میلیونی گیمرهای نوجوان جنوب شهر با معامله اکانت بازی‌های آنلاین | قیمت‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی اکانت‌های حرفه‌ای گیمرها

کلش رویال از ۳۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان
  «سینا» خوب بلد است قیمت اکانتش را در بازی پابجی موبایل بالا ببرد، ولی در پابجی موبایل گیمرهای آشنا و غریبه‌ای که با سینا آنلاین بازی می‌کنند می‌توانند صدای او را بشنوند و تا وقتی در حال بازی هستند، اهل خانه هم باید مراقب باشند که قیل و قال و اختلاط‌های خانوادگی آنها را همبازی‌های سینا نشنوند.

اعتراض پدر و مادر باعث شده سینا وقت و انرژی و حجم اینترنتش را برای ارتقای اکانت بازی «کلش رویال» صرف کند که فقط با کارت بازی می‌کنند و نیازی نیست گروه تشکیل دهند.

وقتی رنکینگ اکانت سینا بالا می‌رود، از خوشحالی خانه را روی سرش می‌گذارد. سینا نخستین اکانت کلش رویالش را ۳۰۰ هزار تومان فروخته، ولی حالا تا رنکینگ اکانتش حسابی بالا نرود، آن را نمی‌فروشد.

در بازی کلش رویال برای «اتک» زدن (حمله کردن به رقبا) زمان‌های طلایی وجود دارد و سینا وسط امتحان آنلاین مدرسه هم اتک‌های کلش را می‌زند: «هر ماه لااقل یک اکانت کلش رویال را می‌فروشم.

قیمتش هم از ۲۰۰‌ـ ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵‌ـ ۶ میلیون تومان می‌رسد. بچه‌پولدارها حوصله ندارند آنقدر بازی کنند تا رنکینگ اکانت‌شان بالا برود. من برای آنها وقت صرف می‌کنم و با استفاده از مهارتم جام‌های بازی را می‌گیرم.

وقتی تعداد جام‌ها و رنکینگ اکانتی بالا باشد، بچه‌پولدارها آن را می‌خرند تا از اول با قدرت وارد بازی شوند.» ارشیا همکلاسی سیناست و هر دو دانش‌آموز کلاس نهم هستند. ارشیا در بازی «کلش آف کلنز» رو دست ندارد و عاشق بازی‌های «استراتژیک» آنلاین است.

ارشیا برخلاف سایر همسالانش که برای موفق شدن در تجارت اکانت، درس و مشق را بی‌خیال شده‌اند جزو دانش‌آموزان موفق است. می‌گوید: «بسیاری از بچه‌ها برای سرگرمی به بازی‌های آنلاین‌رو می‌آورند، ولی وقتی لول اکانت‌شان بالا رفت، خریداران با پیشنهادهای وسوسه‌کننده به سراغ گیمرهای خفن می‌آیند.»

درآمد میلیونی گیمرهای نوجوان جنوب شهر با معامله اکانت بازی‌های آنلاین | قیمت‌های شگفت‌انگیز و باورنکردنی اکانت‌های حرفه‌ای گیمرها

کلاهبرداران به دام نمی‌افتند

در خانواده «حق‌وردی» ارشیا تنها کسی نیست که ساعت‌ها برای بازی‌های کلش رویال و کلش آف کلنز وقت صرف می‌کند و به قول ارشیا پدر و مادرش هم از گیمرهای لول بالا هستند.

پدر ارشیا می‌گوید: «در این اوضاع کرونا که بچه‌های جنوب شهر هیچ تفریحی ندارند، طبیعی است که به طرف چنین سرگرمی‌هایی کشیده شوند.» او با تجارت اکانت پسرش مخالفت ندارد و در چانه‌زنی با مشتریان برای بالا بردن قیمت اکانت، پسرش را همراهی می‌کند.

او شغل آزاد دارد: «این تجارت هم مثل هر تجارت دیگری بدون خطر نیست. مثلاً امکان دارد ارتباط پسرم با سایر گیمرها یا خریداران اکانت که افراد ناشناس هستند، از محدوده فضای مجازی و آنلاین به دنیای واقعی کشیده شود و برای او خطراتی داشته باشد یا در پرداخت قیمت اکانت سرش کلاه برود و پولش را پرداخت نکنند، اما باید بپذیریم که بچه‌های امروزی را نمی‌توانیم در فضای مجازی محدود کنیم و بهترین راه مراقبت، همراهی کردن با آنهاست.»

در یکی از معاملات اکانت، کلاه گشادی سر ارشیا رفته و نتوانسته پول اکانتش را از خریدار بگیرد: «چون نمی‌توانیم از این افراد شکایت کنیم، چنین اتفاقاتی زیاد پیش می‌آید و حتی یکی از دوستانم را به بهانه پرداخت حضوری قیمت اکانت به نشانی عجیب و غریبی دعوت کرده بودند که اگر مانعش نمی‌شدیم، معلوم نبود چه اتفاقی پیش می‌آمد.»

کد خبر 647919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha