پست اینستاگرامی اما واتسون، هنرپیشه زن انگلیسی در حمایت از آرمان فلسطین حمایت گسترده کاربران را به دنبال آورد، اما انتقاد تند مقامات اسرائیلی را هم برانگیخت.

WATSON

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره واتسون که به خاطر بازی در نقش هرمانجی گرنجر در رشته فیلم‌های هری پاتر شهرت دارد، روز دوشنبه تصویری از یک راهپیمایی به طرفدار فلسطینیان را که عبارت «اتحاد یک فعل است» روی یک پلاکارد در آن نوشته شده است، در حساب اینستاگرامی‌اش به اشتراک گذاشت.

پیام «اما واتسون» در حمایت از فلسطینی‌ها بیش از یک میلیون لایک گرفت

این تصویر در اصل در ماه مه (اردیبهشت) گذشته در یک حساب اینستاگرامی طرفدار فلسطینیان پس از حمله ۱۱ روزه مرگبار اسرائیل به نوار غزه پست شده بود.

پست اما واتسون تا روز سه‌شنبه بیش از یک میلیون لایک خورده و بیش از ۱۰۰ هزار کامنت گرفته است. بسیاری از کاربران از اما واتسون به خاطر حمایتش از فلسطین تشکر کرده‌اند و هشتگ‌هایی مانند #FreePlestine را به کامنت‌هایشان افزوده‌اند.

در مقابل، دنی دنون وزیر سابق علوم در کابینه بنیامین نتانیاهو و سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل در توئیتی واتسون را به یهودستیزی متهم کرد و نوشت: «۱۰ نمره از گریفیندور برای یهودستیز بودن».

محمد الکرد، روزنامه‌نگار و فعال فلسطینی که نقش مهمی در آگاه‌سازی بین‌المللی درباره بیرون کردن اجباری فلسطینیان از در محله اشغال‌شده «شیخ جراح» در بیت‌المقدس شرقی ایفا کرد، در پاسخ نوشت «جمله ساده» واتسون «صهیونیست‌ها را در همه جا آشفته کرده است.»

در همین زمینه:

واتسون ۳۱ ساله در سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل منصوب شد و در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۱۰۰ نفره تاثیرگذارترین مجله تایم قرار گرفت.

کد خبر 647911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha