ایلان ماسک، روز سه‌شنبه (امروز) به اعضای شرکت سرمایه‌گذاری اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک گفت که دولت هند از این شرکت خواسته است تا تمام پیش‌سفارش‌های خود را تا زمانی که مجوز فعالیت در این کشور دریافت کند، بازگرداند.

ماسک استارلینک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت در ایمیلی به یکی از مشتریان خود گفت: «همانطور که همیشه بوده است، شما می‌توانید در هر زمانی که بخواهید پیش‌پرداخت خود را دریافت کنید.»

استارلینک، بخشی از شرکت هوافضای اسپیس‌ایکس ماسک، پیش‌تر بیش از ۵ هزار پیش‌سفارش برای دستگاه‌های خود در هند دریافت کرده، اما در تلاش برای دریافت مجوزهای تجاری است که بدون آن نمی‌تواند هیچ خدماتی را در این کشور ارائه دهد.

این شرکت در این ایمیل نوشته است: «متاسفانه، زمان دریافت مجوز برای فعالیت در حال حاضر ناشناخته است. چندین مشکل وجود دارد که باید در چارچوب مجوز حل شود تا به ما اجازه دهد استارلینک را در هند راه‌اندازی کنیم.»

در ادامه آمده است: «تیم استارلینک مشتاق است که خدمات خود را در اسرع وقت در هند در دسترس قرار دهد.»

استارلینک یکی از معدود شرکت‌هایی است که ماهواره‌های کوچک را به‌عنوان بخشی از شبکه مداری پایین زمین برای ارائه خدمات اینترنت پهن‌باند با تاخیر کم در سراسر جهان، با تمرکز ویژه بر مناطق دورافتاده‌ای که زیرساخت‌های اینترنت زمینی برای رسیدن به آن سخت است، پرتاب می‌کند.

اما دولت هند به مردم توصیه کرده از اشتراک بدون مجوز استارلینک خودداری کنند و همچنین به این شرکت هشدار داده و دستور داده است که از رزرو و ارائه خدمات خودداری کند.

بیشتر بخوانید:

استارلینک در نظر دارد تا پایان ژانویه برای مجوز تجاری در هند درخواست بدهد. برنامه ای است که تا دسامبر ۲۰۲۲، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در هند فروخته و نصب شود.

شرکت‌های کویپر آمازون و وان‌وب رقبای اصلی استارلینک در این راه محسوب می‌شوند.

کد خبر 647831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha