یک فروند جنگنده F-۳۵A متعلق به نیروی هوایی کره‌جنوبی ظهر امروز به وقت محلی به دلیل مشکل در سیستم الکترونیکی‌اش، مجبور به فرود اضطراری شد.

اف 35

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت روزنامه هرالد کره، جنگنده رادارگریز در ساعت ۱۲:۵۱ به وقت محلی بر روی باند فرودگاهی در یک پایگاه هوایی در سئوسان در ۱۵۱ کیلومتری جنوب سئول فرود آمد. به گفته مسئولان، این فرود اضطراری به‌دنبال بروز مشکلاتی که باعث شد، ارابه فرود برای لحظه‌ای از کار بیفتد، شکل گرفت. خلبان این هواپیما سالم از کابین خارج شده است.

یک منبع نظامی آگاه گفت که ظاهرا این نخستینن باری است که از زمان آغاز صادرات جنگنده‌های اف ۳۵ توسط ایالات متحده به کشورهای خارجی گزارش شده است.

نیروی هوایی کره‌جنوبی و ارتش ایالات متحده قصد دارند تحقیقات مشترکی را در مورد مشکل این جنگنده که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است، آغاز کنند.

همچنین مقامات مسئول اعلام کردند که نیروی هوایی پرواز تمام جنگنده‌های F-۳۵A خود را تا زمان انجام تحقیقات به حالت تعلیق در می‌آورد.

کره‌جنوبی تاکنون بیش از ۳۰ فروند F-۳۵A  دریافت کرده است که این بر اساس طرحی برای خرید ۴۰ فروند از این نوع جنگنده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جنگنده‌های F-۳۵B و F-۳۵C به ترتیب برای عملیات‌های دریایی و ناوهای هواپیمابر  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کد خبر 647731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    1 4
    ولی دلیل اطلاع رسانی تون چی بود واقعا نکته مهم خاصی توش نبود
  • سیاوش IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    19 5
    سلام : فروش اینونه جنکنده های فوق پیشرفته به کره جنوبی نشون میده غرب یااٛمریکا حداقل به متحدانش اهمیت میدن ولی آیاروسیه درقبال ما اینکارو انجام میده منظورم تحویل جنگنده سوخو ۵۷ هست که اصلا من تصورش هم نمیکنم که انجام بشه نمونه اش سوخوی ۳۵ که تحویلش روهواست چه برسه به ...
    • ازاد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      8 3
      اره دقیقا
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      6 1
      ایران که متحد روسیه به اون معنی که شما فکر میکنی نیست، گر چه هر دو دشمنی مشترک به نام آمریکا دارند. ما منافعی مشترک با هم داریم و در همان حد با هم همکاری می کنیم. اما کره از اقمار آمریکاست و بدون اجازه او حق هیچ حرکتی ندارد.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      5 2
      ...نگو‌ مؤمن آمریکا به متحدانش اهمیت میدهد؟! همه مثل همند تا وقتی منفعتی داشته باشند بهره می برند و بعد هیچ ارزشی قائل نیستند. کره جنوبی فعلا بهترین نوکرِ حمال آمریکا برای مقابله با کره شمالی است.
  • ش.م DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    7 0
    روسیه چرا باید سوخو ۵۷ رو به ایران بده روسیه بدقول ترین دولت هست حتی فکر کردن هم راجبش بی ارزشه
    • علیرضا IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      ...نگو مومن ! ایران تاکنون از روسیه تقاضای خرید سوخو ۵۷ نکرده ، موضوع سوخو ۳۵ هم فعلا گمانه زنی است ضمنا روسیه اتحاد استراتژیک با ایران ندارد پس خودش را به خطر ایران رو در روی غرب قرار نمی دهد. حالا شما هی بگو بدقوله!!
  • لاادری IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    1_ترامپ رئیس جمهور سابق است نه اسبق 2_درسیاست همه چی امکان پذیراست..3!!!!!!
  • جلیل جلالی IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    خسته نباشین ممنونم از برنامه های خیلی عالی شما مچکریم