روزنامه ایران به شدت از حزب خانه کاگر به خاطر انتشار یک بیانیه انتقاد کرد.

علیرضا محجوب

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: عصر دیروز حزب سیاسی خانه کارگر بعد از ۸ سال سکوت درخصوص تحولات اقتصادی کشور و مشکلات جامعه کارگری در بیانیه‌ای تند از دولت سیزدهم بابت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انتقاد کرد!

این حزب سیاسی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه ضعف نظارت وزارت کار و تشکل‌های کارگری، به اسم کارگران مشغول انجام فعالیت‌های سیاسی بوده تا افراد مد نظرش (که معمولاً از شورای مرکز خانه کارگر هستند) کرسی‌های مجلس، شوراهای شهرهای اسلامی شهر و روستا و دولت را تصاحب کنند.  همچنین در انتخابات‌ ریاست جمهوری هم معمولاً تمام امکانات خود را در اختیار کاندیداهای مد نظر جریان اصلاحات قرار می‌دهد.

 در حال حاضر، علی ربیعی وزیر کار دولت روحانی و سخنگوی دولت گذشته، علیرضا محجوب نماینده اصلاح‌طلب ادوار مختلف مجلس و حسین کمالی وزیر کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات اعضای شورای مرکزی این تشکل سیاسی هستند. گفتنی است طی هشت سال گذشته و با وجود اعتراضات گسترده کارگری در هفت تپه، مغان، هپکو و... این تشکل سیاسی به دلیل تقارن با سال‌های فعالیت دولت روحانی واکنش خاصی نشان نداده و حتی گران شدن شبانه بنزین در آبان ۹۸ و حوادث پس از آن‌، هیچگاه این تشکل سیاسی را نگران نکرد.

جالب‌تر آنکه  این تشکل سیاسی سال‌هاست که برای عضویت در خانه کارگر از کارگران حق عضویت دریافت می‌کند ولی تاکنون هیچ گزارش شفافی از نحوه هزینه‌کرد آنها نزد افکار عمومی و جامعه کارگری منتشر نشده است.

کد خبر 647658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha