مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه در دهه هشتاد، روایتی را از چگونگی برخورد نیروهای سردار سلیمانی با اسرای عراقی و امان نامه شهید سلیمانی به یکی از اشرار بزرگ مطرح کرده است.

اسماعیل سعادت

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل سعادت در گفتگوی با تسنیم، اظهار داشت: حاج قاسم از دوران دفاع مقدس نگاهش این بود که ما باید بر مبنای ارزش‌های اسلامی با دشمن بجنگیم. او می‌گفت: "دشمن، دشمن است، اما نباید به این دلیل که دشمن است، حقوق شرعی‌اش را زیرپا بگذاریم و مسائل شرعی را نسبت به او رعایت نکنیم." توصیه حاج قاسم به نیروهای لشکر ثارالله در هنگام عملیات‌ها این بود که ارزش‌های اسلامی رعایت شود.

صبح روز اول عملیات والفجر هشت، رزمندگان، اسرا را از آن سوی اروند به عقب منتقل کردند. اولین گروه از اسرا که از قایق پیاده شدند، یکی از نیروهای حاج قاسم به استقبال آن‌ها رفت. آن‌ها را در آغوش گرفت و بوسید. تعدادی از اسیران همان جا بر زمین نشستند، زار زار گریه کردند و صدای هق هق‌شان بلند شده بود. حاج قاسم نیروهایش را اینگونه تربیت کرده بود.

 مسئول سابق نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: حاج قاسم در برخورد با اشرار در جنوب شرق کشور نیز اینگونه برخورد کرد. سردار سلیمانی برای یکی از اشرار بزرگ آن منطقه امان‌نامه فرستاد. او خودش را تسلیم کرد، اما حاج قاسم اقدامی خلاف آن امان نامه انجام نداد، بر سر پیمانش ایستاد و حتی برای او حقوق مشخص کرد و به او حقوق داد.

کد خبر 647357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha