سومین شهر بزرگ چین با ساخت یک زمین بازی کم نظیر، محیطی تعاملی برای پرورش کودکان و سرگرمی بزرگسالان ایجاد کرده است. این پارک جادویی با الهام از یک اسب افسانه‌ای طراحی و پگاسوس نام گرفته است.

پارك بازي پگاسوس

به گزارش همشهری آنلاین، ۱۰۰ معمار یک زمین بازی فوق‌العاده و کم‌نظیر را برای سومین شهر بزرگ چین طراحی کردند. ایجاد شهرهای دوستدار کودک به یکی از دغدغه‌های اصلی در طراحی مدرن شهری تبدیل شده با این حال طراحان این زمین بازی معتقدند که «بازی فقط برای بچه‌ها نیست»!

چونگ کینگ، در دهه گذشته رشدی تصاعدی داشته و این پروژه به عنوان یکی از ضرورت‌های طراحی شهری مدرن، هماهنگی عجیبی با محیط پیرامون خود دارد و با منظره شهر ادغام شده است. این محوطه برای شهر و برای همه شهروندان آن، صرف نظر از سنشان طراحی شده و به عنوان یک جاذبه شهری عمل می‌کند.

طراحی این محوطه چند منظوره با الهام از سوارکاری صورت گرفته و المان‌هایی از رشته‌های درساژ و پرش نمایشی دارد. نام این محوطه بازی هم با الهام از یک اسب افسانه‌ای، پگاسوس گذاشته شده؛ رد جادویی زرد رنگی از عبور این اسب بالدار افسانه‌ای محل اصلی نسب بازی‌ها است و اطراف وسائل بازی، سکوهایی برای اوقات فراغت و تعاملات اجتماعی بزرگ‌ترها نسب شده تا این پارک را به یک فضای عمومی و چند منظوره تبدیل کند.

مسیر بازی پگاسوس چالش برانگیز است و موانع مختلفی دارد که کاربران باید با موفقیت از آنها عبور کنند. این چالش‌ها توانایی‌های فیزیکی و مهارت‌های شناختی کودکان را تقویت می‌کند. تمام اجزای بازی به دقت مطالعه و طراحی شده‌اند تا یک مدار متوالی از رویدادها را ایجاد کنند.

سطح ساده‌تری از بازی‌ها برای بچه‌های سه تا شش ساله در دم اسب قرار گرفته و به تدریج، در حالی که به سر اسب نزدیک‌تر شویم، چالش‌های بزرگ‌تری برای بچه‌های شش تا ۱۴ ساله قرار گرفته است. این رد جادویی زرد رنگ در اطراف سه محوطه کوچک و دایره‌ای شکل پیچ می‌خورد که میزبان گونه‌های مختلف مبلمان شهری برای استراحت هستند.

طیف رنگ زرد، روشن و تیره، به عنوان رنگی پرانرژی که توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند و حس شادی، سرزندگی و خوش‌بینی را برمی‌انگیزد، طرح اصلی رنگ این محوطه بازی است. زمین این پارک نیز با پوشش جذب ضربه، مونومر اتیلن پروپیلن دی ان، پوشیده شده و طیف متنوعی از الگوها و بازی‌های تعاملی را ارائه می‌دهد.

جلوه شب این پروژه، مشخصات پرپیچ و خم روبان را با جعبه‌های نور گرم LED نمایش می‌دهد و کف محیط میدان‌های دایره‌ای را نیز برجسته می‌کند تا این محوطه بازی جذاب را هیجان‌انگیزتر کند.

فیلمی دیدنی از فضای بازی پگاسوس: 

کد خبر 647218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha