یک پدر استرالیایی به دلیل ازدواج با یک زن اسرائیلی در این کشور «حبس» شده و به دلیل قوانین خانوادگی اسرائیل ممنوع الخروج شده؛ بر همین اساس آمریکا نیز برای سفر به سرزمین‌های تحت اشغال این رژیم هشدار صادر کرده است.

اسرائيل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نوام هاپرت می‌گوید تا سال ۹۹۹۹ مشمول ممنوعیت سفر است زیرا ۱.۸ میلیون پوند بدهی به همسر سابقش دارد؛ این حکم را دادگاهی در بئر شبا، اسرائیل، صادر کرده و گفته او موظف است برای هر یک از دو فرزندش تا رسیدن به ۱۸ سالگی ۵۰۰۰ شکل (واحد پول اسرائیل) در ماه بپردازد.

هارپت یک تبعه استرالیایی است در اسرائیل زندگی می‌کند و به عنوان یک شیمیدان ۴۴ ساله در یک شرکت داروسازی مشغول به کار است؛ حکم «عدم خروج» او در سال ۲۰۱۳ پس از طرح یک پرونده خانوادگی مطرح شد. همسر سابق هاپرت که تبعه اسرائیل است، در سال ۲۰۱۱ و زمانی که فرزندانشان سه ماهه و پنج ساله بودند به این سرزمین وارد شد. هاپرت در سال ۲۰۱۲ به دنبال خانواده خود آمد و از آن روز نتوانسته اسرائیل را ترک کند.

این مرد استرالیایی معتقد است که توسط سیستم قضایی اسرائیل «آزار و اذیت» و در «در اسراییل محبوس» شده است. وی افزود که او یکی از تعداد زیادی از اتباع خارجی است که «تنها به دلیل ازدواج با یک زن اسرائیلی توسط سیستم عدالت اسرائیل تحت آزار و اذیت قرار گرفته است». او این تجربه را به معنای واقعی کلمه تهدید کننده زندگی و رنج آور دانست.

قانون خانواده در این رژیم اغلب به دلیل تبعیض علیه زنان مورد انتقاد است. در سال ۲۰۱۸، وزارت دارایی دریافت که ۴۳ درصد از پدران از پرداخت نفقه فرزند به همسر سابق خود امتناع کردند و مادران مجرد برای تامین هزینه‌های خود به دولت متکی هستند. با این حال، حکم دادگاه عالی این رژیم در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که پدران نباید به تنهایی مسئول نفقه باشند، به ویژه در مواردی که همسران سابق آنها بیشتر از آنها درآمد کسب می‌کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بخش «توصیه سفر» خود درباره سفر به اسرائیل، هشداری صادر کرده زیرا که دادگاه‌های مدنی و مذهبی اسرائیل «به طور فعال از اختیارات خود برای جلوگیری از خروج افراد خاص، از جمله افراد غیر مقیم، تا زمانی که بدهی‌ها یا سایر ادعاهای قانونی علیه آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌کنند.»

کد خبر 647190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha