گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در دستور کار نمایندگان است.

صحن مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی،‌ در این هفته روزهای یکشنبه (۱۲ دی)، سه‌شنبه (۱۴ دی) و چهارشنبه (۱۵ دی) برگزار خواهد شد و طرح جهش تولید دانش بنیان، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و  طرح دو فوریتی اصلاح ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.

طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی، طرح قانون تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه، طرح اصلاح تبصره (۱) قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی نیز در دستور جلسات این هفته گنجانده شده است.

همچنین طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی، لایحه پروتکل اصلاحی بند(۵-۴-۱-۱۰) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیکاراگوئه و طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی نیز برای دستور این هفته پیش بینی شده است.

طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری، لایحه پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس به منظور اصلاح موافقتنامه(۵) آبان ۱۳۸۱ هجری شمسی (۲۷ اکتبر ۲۰۰۲) میان دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برای اجتناب از أخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه و پروتکل آن و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بر درآمد، سرمایه و عواید سرمایه‌ای نیز در دستور کار این هفته نماینده مردم قرار دارد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان، طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، لایحه به هزینه قطعی منظور نمودن اعتبار خرید وسایل حفاظتی جزیره خارک، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و طرح استفساریه ماده(۸۱) قانون مالیات های مستقیم در دستور کار این هفته نمایندگان قرار دارد.

همچنین بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح استفساریه بند (ط) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح استفساریه ماده (۴۸) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) و گزارش کمیسیون عمران در مورد جهش تولید مسکن با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برای دستور جلسه این هفته مجلس پیش بینی شده است.

تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گزارش کمیسیون عمران درباره تخلفات صورت گرفته در سیل شهرستان گرمسار در اردیبهشت ۱۴۰۰ و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار این هفته نمایندگان گنجانده شده است.

گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران، تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان هم برای دستور این هفته مجلس پیش بینی شده است.

تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال ۹۲ و  تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون در دستور این هفته نمایندگان گنجانده شده است.

کد خبر 646960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha