مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی از توزیع هوشمند میوه شب عید و برخی دیگر از کالاهای اساسی تا پایان سال خبر داد.

میوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جاوید عربشاهی گفت: در فراخوان اخیر ۴۰ تا ۵۰ پلتفرم اعلام آمادگی کردند که به طرح عرضه هوشمند محصولات بپیوندند که به لحاظ تعداد پلتفرم و همکاری با پشتیبانی امور دام و بازرگانی مشکلی در تامین اقلام نداریم.

او ادامه داد: از ظرفیت پلتفرم‌های دانش بنیان در جهت توزیع هوشمند کالا استفاده می‌کنیم، بدین منظور برای ایام پایانی سال برنامه ریزی کرده‌ایم که میوه شب عید و بخشی از کالاهای اساسی را از طریق این ظرفیت توزیع کنیم.

عربشاهی درباره تاثیر توزیع هوشمند در مهار گرانی و کنترل بازار گفت: در شرایطی که قیمت هر شانه تخم مرغ به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده بود و قیمت مرغ هم روزانه دچار تغییر قیمت می‌شد،  با توزیع مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه بازرگام و حذف واسطه های غیرضرور، بازار به تعادل رسید.

وی درباره تاثیر تغییر روش تخصیص ارز بر بازار گفت: با روش توزیع الکترونیکی و حذف واسطه‌های غیرضرور، بازار مدیریت خواهد شد، چرا که با تغییر روش تخصیص ارز، قیمت اقلام درصد مشخصی افزایش خواهند یافت.

مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: با تمهیدات وزارت جهاد از طریق توزیع الکترونیکی و نظارت متمرکز بر بازار، تغییر روش تخصیص ارز تاثیری در گرانی‌های غیرمعقول نخواهد داشت.

او گفت: در ابتدای شروع هر طرح، نقاط ضعفی وجود دارد اما با گذشت زمان کمیت و کیفیت افزایش می‌یابد چرا که یکی از راه‌های مهار گرانی توزیع هوشمند کالاست.

کد خبر 646936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ت IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خدا به داد برسه باز اینا نظر دادن