همشهری آنلاین: هوگو چاوز در طناب‌کشی کشورش با گواتمالا برای کسب کرسی در شورای امنیت اندکی هم عقب‌نشینی نکرد.

خبرگزاری اتریش از کاراکاس گزارش کرد، پس از آن که با وجود لابی‌های آمریکا 35 رأی به نفع گواتمالا جمع شد و این کشور باز هم نتوانست دو سوم آرای مجمع عمومی سازمان ملل را برای ورود به شورای امنیت به دست آورد، رییس جمهور ونزوئلا یکشنبه 22 اکتبر (به وقت محلی) گفت: شیطان (جورج بوش، رییس جمهور آمریکا) آزادانه گردش می‌کند، اما در سازمان ملل ما دم او را خواهیم گرفت.

چاوز که قصد دارد برای انتخابات ماه دسامبر این کشور دوباره نامزد شود، در برابر هوادارانش در شهر والنسیا ونزوئلا ادامه داد، بعضی‌ها از شکست ونزوئلا در سازمان ملل سخن گفته‌اند.

اما همه جهان در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد چیزی هستند که تاکنون رخ نداده بوده است و آن این که کشوری مانند ونزوئلا در برابر "قدرتمندترین امپریالیست روی زمین" ایستاده است.

وی افزود: شما نمی‌توانید بر ما چیره شوید، چرا که حتی اگر ما نتوانیم کرسی شورای امنیت سازمان ملل را هم به دست آوریم تا همین الان هم توانسته‌ایم تاثیری بر مجمع عمومی سازمان ملل بگذاریم.

رأی‌گیری بعدی روز چهارشنبه

دور دیگری از رای‌گیری برای انتخاب دو کشور رقیب، یعنی گواتمالا و ونزوئلا قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

بر اساس قوانین سازمان ملل در صورتی که هیچ یک از کشورها در تصمیم خود کوتاه نیاید، مجمع عمومی می‌تواند آنقدر به رای‌گیری ادامه دهد که یکی از دو نامزد کسب کرسی را برگزیند.

اکنون پشت درهای بسته تلاش برای پایان دادن به وضع موجود آغاز شده است.

کد خبر 6469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز