مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت:  معمولا مدیرعاملان و مدیران ارشد مترو بر اساس شناختی که داشتند افراد را انتخاب می‌کردند که این نوع  انتصابات ریسک بالا و آسیب‌هایی را به همراه  داشته است.

جلسه بررسی دستورالعمل کمیته انتصابات شرکت بهره‌برداری متروی تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی شایسته‌اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در اولین جلسه بررسی دستورالعمل کمیته انتصابات که با هدف استعدادیابی و شایسته‌سالاری کارکنان برگزار شد، گفت: برای بالندگی و پیشرفت یک مجموعه مهمترین مولفه سرمایه های انسانی و مدیرانی است که در آن مجموعه می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه سرمایه های انسانی بسیار تخصصی و خوبی در بین کارکنان وجود دارد که لازم است شرایطی برای عرضه این توانمندی ها ایجاد شود.

تعیین سازوکار در انتخاب مدیران مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در همین راستا سازوکاری را باید در شرکت فراهم کنیم تا افراد توانمندی خود را ارائه کنند و احراز صلاحیت ها در قالب یک الگو و مدل، فارغ از سلیقه های فردی و شخصی افراد صورت گیرد تا امکان پیشرفت شغلی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: من برخی از مناصب مدیریتی را که ضرورت داشت، تعیین کردم. از این به بعد اغلب مدیریت‌ها ان‌شاءلله با  این سازوکار انتخاب خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه در این روش افراد فرصت دارند توانمندی های خودشان را ارائه کنند، گفت: خواهش می کنم  افراد از روش‌های قدیمی مانند گرفتن توصیه نامه بدون  احراز صلاحیت فردی، مدیریتی، مهارتی و تخصصی پرهیز کرده و کمک کنند تا این رویه در شرکت اجرایی شود.

ریسک بالای انتخاب مسئولان مترو در مدیریت‌های قبلی

شایسته‌اصل گفت: این مدل ها خیلی مرسوم نبوده، معمولا مدیران عامل و مدیران ارشد شرکت بر اساس شناختی که داشتند افراد را انتخاب می کردند که این نوع  انتصابات ریسک بالا و آسیب هایی را به همراه  داشته است.

وی افزود:  بهترین روش این است که مدیران از بدنه شرکت انتخاب شوند و امیدوارم بتوانیم ایده هایمان را از شعار به عمل تبدیل کنیم .

کد خبر 646676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    پس ازروی کارآمدن هردولتی،دوستان وآشنایان هم به نان ونوایی می‌رسند!!!!!