در روزهای اخیر انتشار اخبار مربوط به برگشت خوردن محصولات مختلف کشاورزی ایران از سوی چند کشور، نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است و این سوال پیش آمده آیا محصولات غذایی سالمی سر سفره ایرانی‌ها می‌رود؟

محصولات کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا مهشاد مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص تاثیر استفاده از سموم نامناسب در محصولات کشاورزی بر سلامت مردم اظهار کرد: اگر میزان آفت‌کش‌ها، سموم یا فلزات سنگین در فرایند سم‌پاشی بالا باشد، آثار سوئی بر سلامت مصرف‌کننده خواهد داشت.

وی افزود: مصرف محصولات غذایی دارای میزان بالای سموم ممکن است موجب بروز آلرژی‌های خاص، سرطان، مشکلات گوارشی و دیگر عوارض شود. 

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در صورتی که نیترات این محصولات بیش از حد مجاز باشند نیز می‌تواند مشکلاتی برای سلامت ایجاد کند.

مهشاد با اشاره به فعالیت‌های کشاورزی در دزفول به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان خوزستان افزود: نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی به صورت مستمر انجام و نمونه‌ها به آزمایشگاه قطب ارسال می‌شود اما بر اساس سیاست‌های کلان کشور، جواب این آزمایش‌ها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. این آزمایش‌ها به صورت محرمانه تجزیه و تحلیل می‌شوند و در سطوح بالاتر در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان‌های مختلف این محصولات را پایش می کنند که در صورت وجود مشکل، اقدامات لازم انجام شود.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص برگشت محصولات کشاورزی ایران از سوی برخی کشورهای دیگر در مدت اخیر گفت: ممکن است استانداردهای این کشورها با ایران متفاوت باشد و به همین دلیل محصولات برگشت داده شده‌اند.

کد خبر 646586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    متاسفانه در ایران کیفیت و سلامت محصولات قربانی کمیت و پول زایی فراورده ها شده و بیماریهای مختلف گریبانگیر ملت .