کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، پرتغال و یونان با انتشار سویه‌ی اُمیکرون روز سه‌شنبه افزایش بی‌سابقه شمار موارد عفونت‌های کرونا را گزارش کردند.

France

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز انگلیس روز سه‌شنبه شمار بی‌سابقه ۱۲۹۴۷۱ مورد جدید کرونا را گزارش کرد  و این در حالی است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور روز قبل از آن اعلام کرده بود که با وجود انتتشار سریع سویه‌ی اُمیکرون محدودیت‌های جدیدی در این کشور اعمال نخواهد کرد.

البته وزیران در انگلیس از مردم خواسته‌اند که جشن‌های سال نوی میلادی را با احتیاط اجرا کنند و هشدار دادند که در صورتی که نظام مراقبت بهداشتی زیر فشار شدید قرار گیرد، ممکن است مقررات محدودکننده سخت‌تر شوند.

با وجود افزایش شدید شمار موارد عفونت در انگلیس شمار موارد بستری به علت کووید-۱۹ به آن اندازه بالا نرفته است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که شمار موارد بستری در انگلستان به ۹۵۴۶ مورد رسیده است که نسبت به ۶۹۰۲ مورد در هفته پیش افزایش نشان می‌دهد، اما بسیار پایین‌تر از رکوردهای ثبت‌شده در ماه ژانویه گذشته است که به بالای ۳۴۰۰۰ مورد رسید.

کارشناسان درباره عواملی که باعث این میزان پایین‌تر بستری شدن در موج جدید کرونا در انگلیس شده‌اند، به میزان بالای واکسیناسیون در این کشور، زمان تاخیری میان عفونت‌ها و بستری شدن‌ها و شدت بیماری‌زایی کمتر اُمیکرون اشاره کرده‌اند.

فرانسه نیز روز سه‌شنبه شمار بی‌سابقه ۱۷۹۹۰۷ مورد عفونت کرونا را در طول ۲۴ ساعت را گزارش کرد که یکی از بالاترین میزان‌ها در جهان از شروع پاندمی است. این میزان بالاترین شمار عفونت گزارش‌شده روزانه کرونا در اروپا از آغاز پاندمی تاکنون است.

شمار میانگین هفت‌روزه موارد جدید عفونت در فرانسه نیز به میزان بی‌سابقه ۸۷۵۰۰ مورد در روز رسید.

دولت فرانسه روز دوشنبه محدودیت‌های جدیدی برای مهار شیوع کرونا اعلام کرد، از جمله محدود کردن شمار افراد در تجمعات بزرگ، ممنوع کردن خوردن و نوشیدن در وسائل نقلیه عمومی و اجباری کردن دوباره ماسک زدن در فضاهای آزاد.

در فرانسه نیز با وجود افزایش شدید موارد عفونت، شمار بستری‌ها به همان اندازه افزایش نیافته است.

پرتغال نیز روز سه‌شنبه شمار بی‌سابقه ۱۷۱۷۲ مورد جدید کرونا را گزارش کرد که بالاترین رقم عفونت روزانه در این کشور از اواخر ماه ژانویه گذشته است. اما در این کشور نیز شمار موارد بستری در بیمارستان و بخش‌های مراقبت‌های ویژه به حد اوجش در موج شیوع در زمستان قبل نرسیده است.

داده‌های رسمی در پرتغال نشان می‌دهد که سویه‌ی اُمیکرون عامل افزایش سریع عفونت‌ در اروپا شده است،  عامل ۶۱.۵ درصد از موارد جدید عفونت در این کشور است.

یونان نیز شمار یی‌سابقه ۲۱۶۵۷ مورد کرونا را در روز سه‌شنبه گزارش کرد که بیش از دو برابر شمار موارد در روز قبل از آن است. ۶۰ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا نیز روز سه‌شنبه در این کشور گزارش شد که اندکی کمتر از ۶۶ مورد مرگ در روز قبل است.

داده‌های وزارت بهداشت ترکیه نیز نشان می‌دهد که شمار موارد روزانه کرونا در این کشور برای نخستین بار از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به بیش از ۳۰۰۰۰ مورد رسیده است. ترکیه روز سه‌شنبه ۳۲۱۷۶ مورد عفونت و ۱۸۴ مورد مرگ گزارش کرد.

شمار موارد کرونا در ترکیه در روزهای اخیر به علت سویه‌ی اُمیکرون در حال افزایش بوده است و شمار موارد روز سه‌شنبه افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به روز دوشنبه را نشان می‌دهد.

کد خبر 646362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha