سه‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

برنامه جدید «نی‌لبک» در رادیو صبا به معرفی موسیقی اقوام می‌پردازد.

برنامه نی‌لبک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید کمالی‌زاده گوینده و تهیه‌کننده برنامه جدید «نی‌لبک» درباره این برنامه در رادیو صبا که به تازگی راه افتاده است، اظهار کرد: «نی لبک» برنامه موسیقی‌محوری است که همزمان با شروع فصل زمستان راهی آنتن رادیو صبا شده است و با محوریت موسیقی‌های محلی در فضایی شاد و پرانرژی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: این برنامه هر روز صبح ساعت ۶:۱۵ پخش می‌شود تا با فضایی شاد و فرح بخش در اولین ساعات روز به مخاطبان شور و نشاط ببخشد.

گوینده «نی‌لبک» درباره اهمیت موسیقی‌های محلی عنوان کرد: امروزه بخش وسیعی از ردیف و موسیقی دستگاهی ما، شامل گوشه‌ها و نغمه‌هایی است که از طریق موسیقی محلی ما به این جایگاه راه یافته‌اند. بسیاری از آوازهای ناشناخته و زیبا در دل این نوع از موسیقی قرار دارند و با یک نگاه اجمالی می‌توان گستردگی و زیبایی موسیقی محلی را درک کرد.

کمالی زاده درباره هدف و محتوای این برنامه بیان کرد: «نی‌لبک» با هدف اشاعه موسیقی سنتی به پخش آواها، نواها و موسیقی سنتی می‌پردازد این برنامه را می‌توان وحدت اقوام مختلف ایرانی دانست، که در آن دستگاه‌های موسیقی و سازهای ایرانی معرفی می‌شود.

وی افزود: در میان اقوام مختلف ایرانی، موسیقی ریشه و اصالت دارد. موسیقی در رگ و خون ایرانی‌ها تنیده شده است و اغلب اقوام ایرانی بر اساس رسم و آیین پدران خود، علاقه‌مندی به موسیقی محلی را حفظ کرده‌اند.

گوینده «نی‌لبک» گفت: در این برنامه با پخش صداهای خواننده قدیمی محلی به صورت مستند به معرفی موسیقی اقوام و نوازنده‌های موسیقی نواحی مختلف ایران می‌پردازد.

«نی‌لبک» را می‌توانید هر روز ساعت ۶:۱۵ از رادیو صبا روی موج اف ام ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز بشنوید.

کد خبر 646231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha