۲ سال است که کرونا دورهمی‌ها و مهمانی‌ها را تعطیل کرده است. اما به هر حال کم و بیش و با عده کم‌تر ادامه دارند. مطلب زیر شامل راه‌حل‌هایی است برای مشکلات لباس‌ها بعد از مهمانی.

لباس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، خطر کووید به کنار، مهمانی‌ها می‌توانند برای لباس‌هایمان خطرناک باشند! از دود سیگار گرفته تا ریختن غذا و نوشیدنی روی لباس. از چند کارشناس پرسیدیم که چطور می‌توانیم بعد از این که خوشگذرانی تمام شد، از لباسمان محافظت کنیم.

لباس‌ها را در معرض هوا بگذارید

صرف نظر از این که چقدر وسوسه‌انگیز است بعد از مهمانی لباس‌هایمان را روی صندلی یا مبل کپه کنیم، کلویی ناوتن کارگردان فستیوال مد ملبورن می‌گوید: «بدترین کار این است که هرچه را پوشیده‌اید، روی زمین کپه کنید.» به جای این کار او پیشنهاد می‌دهد آنها را آویزان کنیم یا خیلی صاف روی رک یا میز پهن کنیم تا هوا بخورند قبل از این که در کمد بگذاریم. اگر دستگاه بخار دارید، او توصیه می‌کند یک بخار ملایم به لباس‌ها بدهید.

این کار به خصوص وقتی لباس‌هایتان بوی سیگار گرفته‌اند، مهم است. او می‌گوید حتما لباس‌ها را خارج از کمد آویزان کنید یا هرجا دور از لباس‌های تمیز و اگر لازم بود حتما آنها را بشویید یا به خشکشویی بدهید.

او می‌گوید: «اگر روی لباستان روغن ریخت، همان زمان و همان جا آن را بشویید. چراکه اگر بماند تبدیل به لکه می‌شود.» شاید عجیب باشد که با لباس نم‌دار در مهمانی باشید، ولی اگر می‌خواهید لباستان نجات پیدا کند، ناوتن پیشنهاد می‌کند سریع به دستشویی بروید و آن را با آب ولرم و صابون بشویید تا روغن پاک شود.

استیو اندرتون، کارشناس لباسشویی از گروه مشاوره LTC در سراسر جهان، می‌گوید: «برای لکه‌هایی که تا مهمانی تمام نشده متوجه آنها نشده‌اید، مثل روغن، سس قرمز و... می‌توانید آنها را در آب خنک خیس کنید و بعد با آب داغ، حداقل ۶۰ درجه، بشویید.» بهتر است این کار را تا زمانی که لکه‌ها هنوز تازه هستند انجام دهید. اگر علائم لکه‌ها  هنوز باقی مانده بودند، از لکه‌بر استفاده کنید. او می‌گوید پودرهای حاوی آنزیم برای این کار بهتر هستند.

به جنس پارچه توجه کنید

اندرتون می‌گوید پارچه‌هایی از جنس پلی‌استر یا نایلن به شدت چربی‌ها و روغن را جذب می‌کنند که شامل شیرینی‌ها  هم می‌شود. پس اگر چنین لکه‌هایی دیدید باید با پودرهای شوینده دارای امولوسیون‌کننده آنها را بشویید تا از بین بروند. شاید هم لازم است بیشتر از یک بار با آب ۶۰ درجه شسته شوند. ولی این را هم در نظر بگیرید که آب بیشتر از ۶۰ درجه می‌تواند الیاف پلی استر را خراب کند.

لباس را به خشکشویی بدهید

ناوتن توصیه می‌کند بهتر است بیشتر لباس‌ها را برای از بین بردن لکه به خشکشویی بدهید. به خصوص لباس‌هایی با پارچه‌های ظریف. او می‌گوید: «لباس‌های ابریشمی‌ حتما لازم است توسط متخصص شسته شوند. این را هم باید بدانید که ممکن است لباس ابریشمی ‌بعد از مهمانی لک نشود، ولی لکه‌های عرق و عطر و دئودرانت روی آن باقی می‌مانند و به مرور زمان آن را از بین می‌برند.

کد خبر 646225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha