یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

رئیس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی تصریح کرد: در حال حاضر حجم زیادی محصولات دخانی برند مارلبرو به کشور قاچاق می‌شود، بنابراین تولید مشترک یا واردات قانونی این برند، علاوه بر ایجاد درآمد برای دولت به شبکه قاچاق ضربه وارد می‌کند.

مرلبرو

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمدرضا تاجدار در ادامه با بیان اینکه سالهاست مشکل برند مارلبرو حل نشده، تصریح کرد: با واردات قانونی این محصول یا تولید مشترک، دولت هم از درآمد ناشی از آن سود می‌برد، اما در حال حاضر این درآمد در دست قاچاقچیان است.  

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی در حال حاضر با کوچکترین تغییری در وضعیت تولید یا افزایش مالیات دخانیات، حجم زیادی محصولات دخانی برند مارلبرو و در کنار آن سایر برندهای غیر قانونی به کشور قاچاق می‌شود، بنابراین تولید مشترک یا واردات قانونی این برند، علاوه بر ایجاد درآمد برای دولت به شبکه قاچاق ضربه وارد می‌کند. ضمن اینکه طبق اعلام وزارت امور خارجه این برند صهیونیستی هم نیست و این استدلال نادرست است. در اصل این برند با سایر برندهایی که در حال حاضر در داخل کشور تولید  مشترک دارند تفاوتی ندارد.  

تاجدار همچنین با بیان اینکه سیگار مارلبروی قاچاق در اقصی نقاط ایران به راحتی در دسترس است، تصریح کرد: این شبکه قاچاق باید به هم ریخته شود. همچنین برنامه ریزی برای تمام موارد یاد شده نیاز به یک ساختار قوی دارد که در این رابطه وزارت صمت مکاتباتی کردیم، اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.  

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان تولید مشترک این برند در کشور تصریح کرد: هم امکان واردات و هم تولید مشترک در کشور وجود دارد. از طرف دیگر باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر شرکت‌های خارجی تولید سیگار در کشور با ساخت کارخانجات، واردات ماشین آلات و جذب حدود ۵۰۰۰ نفر نیرو به راحتی نمی توانند ایران را ترک کند و همین دلیل عدم خروج آنها بعد از تحریم‌ها بود که این وضعیت می‌تواند برای سایر شرکت‌ها هم تداوم داشته باشد.

کد خبر 645800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha