اداره ملی فضایی چین (CNSA)اعلام کرد، صبح امروز (یکشنبه) ماهواره جدیدی با دوربینی که می‌تواند از زمین با وضوح (رزولوشن) ۵ متر عکس بگیرد، به فضا پرتاب کرده است.

لانگ مارچ

به گزارش همشهری آنلاین، این ماهواره که Ziyuan-۱ ۰۲E یا «ماهواره نوری ۵ متری ۰۲» نام دارد، در ساعت ۱۱:۱۱ صبح به وقت پکن توسط یک موشک لانگ مارچ – ۴ سی  از مرکز پرتاب ماهواره «تایو آن» در استان شانژی در شمال چین به فضا پرتاب شد.

این ماهواره حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد و مجهز به دوربین‌های مادون قرمز، مادون قرمز نزدیک و ابرطیفی است. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر پانکروماتیک (حساس به همه رنگ‌ها) تمام رنگی از زمین بگیرند.

این ماهواره با «ماهواره نوری ۵ متری ۰۱» همکاری می‌کند و زمان بازدید از قلمرو چین را از ۳ روز به ۲ روز کاهش می‌دهد.

تصاویر گرفته شده توسط این دو ماهواره به مهندسان کمک می‌کند تا محیط زمین‌شناسی چین را بررسی کرده و مواد معدنی را جستجو کنند. افرادی که در زمینه‌های دیگر مانند حمل و نقل، کشاورزی و کاهش بلایای طبیعی کار می‌کنند نیز از تصاویر کمک خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:

همراه با این ماهواره، یک ماهواره کوچک نیز به فضا پرتاب شد که توسط مدرسه راهنمایی پکن ۱۰۱ برای آموزش استفاده خواهد شد. این ماهواره همچنین بخشی از پروژه همکاری چین و آفریقا به نام ژیوانگ (Xiwang) به معنی امید است کهه برای رواج علم در بین نوجوانان به‌کار گرفته خواهد شد.

این سی و نهمین پرتاب موشک لانگ مارچ – سی ۴  و چهار صد و سومین پرتاب از کل پرتاب‌های سری موشک‌های لانگ مارچ محسوب می‌شود.

کد خبر 645720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha