وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از تعیین تاریخ دور هشتم مذاکرات وین مدعی شد در صورت شکست این مذاکرات طرحی اضطراری برای برنامه هسته‌ای ایران دارد.

لاپید

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک نوشت: یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مذاکرات وین اشاره کرد و از طرح اضطراری تل آویو در صورت شکست مذاکرات خبر داد.

لاپید در خصوص مفاد این طرح گفت: «این طرح ترکیبی از چهار اهرم است که برای ایران چاره‌ای به جز دست کشیدن از اهداف هسته‌ای باقی نمی‌گذارد. این طرح شامل اقدامات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فشار دیپلماتیک بر ایران است.»

لاپید مدعی شد: «یک تهدید نظامی معتبر باید روی میز باشد. اگر ایرانی‌ها به این باور برسند که جهان قصد جدی برای متوقف کردن آن‌ها ندارد، برای ساخت بمب تلاش خواهند کرد. ما باید روشن کنیم که جهان این اجازه را نخواهد داد.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام‌ در توئیتی نوشته بود: «مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین نقشه راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد. مهم این است که سرعت حل مسائل کلیدی را افزایش دهیم و با همکاری آمریکا رو به جلو برویم. به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید.»

دور هفتم مذاکرات وین پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از ۸ آذر آغاز شد و روز جمعه گذشته پایان یافت. تیم ایران در این مذاکرات بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه تهران تمرکز دارد.

کد خبر 645297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • RO ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    23 13
    رژیم نجس و بزدل و سرگردان ترسوی صهیونیست خوب می داند چه با برجام چه بی برچام پاک شدنی است . منتها ایران دنبال بهانه است که هر چه زودتر این رژیم شیطانی خبیث را هر چه زودتر با خاک یکسان کند هر چند رژیم نجس و شیطانی صهیونیسم سالهاست فقط چون یک سگ بیمار پارس می کند لیکن در صورت کوچکترین تعرضی به ایران مقتدر خاک این نجس زیر پای صهیونیستهای حرامزاده و نجس را که متعلق به سرزمین های مسلمانان است بر عکس خواهیم کرد . و شر اینها را از سر مسلمانان برای همیشه تاریخ کم خواهیم کرد .کاری خواهیم کرد که صیهیونیستهای نجس ارزوی غرق شدن بکنند . انشاالله و تعالی .
    • بابک IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      31 18
      داداش حرف شما صحیح پاک کنیم پاکمون میکنند.اینم در نظر بگیر
    • سام IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 1
      رژیم صهیونیستی جعلی خیلی بزدل وترسوهستن، الانش هم که عین سگ دارن پارس میکنندلاف می زنند به پشتوانه شیطان بزرگ است، کلا هیچ غلطی نمی تونند بکنند، اونا نتونستن دربرابرغزه بیش از33روزتحمل کنند ان وقت می خواند دربرابر چهارمین قدرت بزرگ موشکی دنیا دوام بیاورند؟
  • ممد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    24 10
    اگر یادمان باشد این گزینه روی میز را یک زمانی آمریکا واق واق میکرد حالا آن را به فرزند نامشروع خود محول کرده ام موقع که ما برای یک ارپی جی هم مونده بودیم از این گزافه گویها نترسیدیم حالا که الحمدلله در ردیف اول نظامی هستیم
  • عماد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 3
    کشور های به اصطلاح قدرتمند خود را بازیچه یک عروسک خیمه شب بازی به عنوان اسرائیل قرار داده اند به نظر من اسرائیل به جای تحدید و هزینه کردن هواپیما وغیره به فکر قایق پارویی برای شهروندان خود باشد که باید از فلسطین خارج شود!!!
  • امیر DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    10 7
    اسرائیل ؟ چرا این پشه رو ، بر روی نقشه جهان نمیبینم ؟ کجاست این یارو ؟
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    17 8
    امریکا ضرب شصت عین الاسد رو فراموش نکرده مگه دیوانه شده دوباره ازمایش کنه
  • رضا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    11 4
    چقدر زر میزنه این یارو . کیه ؟ لاپید
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 4
    اسرائیل عمرت به سر اومده برجام طناب دار اسرائیل است تا کاملا خفت کنه،ایران با کشورهای متفقین من جمله اروپا وامریکا مثل هیتلر نابود ومحوت می کنند .پاتو از گلیمت دراز تر کردی یابو علفی.
  • مادر IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 3
    کاشکی من رو بعنوان یک مادر بیسواد بفرستند به سازمان ملل و از تریبون اونجا به اسرائیل اعلام کنم که : آخه چرا پس خودتون بمب اتمی دارید ؟ آخه چرا آمریکا بمب اتم انداخت به ژاپن ؟؟
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    6 3
    میگن سگی که بگیر باشه همه جوره بگیره.نه این که واق واق کنه.امریکااااااااکه اسمشو ۱۰۰تا تریلی نمیکشه تا حالا نظامی نتونسته دستشو دراز کنه طرف ایران،چه برسه به تولش اسراعیل بعضی از دوستان میگن ایران بیوفته دست امریکا زیر نظرشون باشیم اگه این طور بشه ناموسمون جرات ندارن تو خیابون راه برن مثل زمان انگلیسیا تو ایران بودن حالا بگین غربیا خوبن از قدیم گفتن صلاح خسروان خویش دانند.
  • تورج IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    6 3
    نژاد پرست های پست. عادت کردین کشورهای مسلمان رو بجون همدیگه بندازین تا همیشه مثل گدا بهتون وابسته باشن و برا خودتون امپراتوری را بندازین به محض اینکه یه کشوری تو خاور میانه بخواد مستقل بشه و به ایسته سر پای خودش با هزار کلک و تهمت میزنید نابودش میکنید تا مبادا روزی وایسته تو رو تون مردم اروپا و امریکا با ناز ونعمت زندگی میکنن اونوقت خاورمیانه توی آتیش وجهنمی که شما واسه شون ساختین زندگی میکنن تف به شرفتون کثافتهای حیوان صفت
  • محمود احمدی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 3
    خطاب به صهیونیست ها بدانید دست از پا خطا کنید از زیر پای خودتان هم تو سرتون موشک می ریزد .،قدرت ایران به به خواست خدا برای مقابله با ظلم محقق شد ،(سپاه ،=لشگر خدا )
  • محمود احمدی IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 4
    دوران تحریم را به محاصره اقتصادی پیامبر( ص) تشبیه می کنیم ،خواست خدا محقق شد ،انشاالله پیروزی ما هم فرا می رسد .واز آن درس امید ،گرفتیم ،ایمان ما ضعیف نمی شود به پیروزی یقین داریم