رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران از بررسی حصار کشی اطراف قدیمی‌ترین مجموعه تئاتری کشور به درخواست اهالی هنر خبر داد.

تئاتر شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سیداحمد علوی در گفت و گو با ایسنا در این باره گفت: اهالی هنر به علت وجود آسیب های اجتماعی مانند حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در اطراف تئاتر شهر و درب ورودی آن، درخواست احداث حصار اطراف ساختمان تئاتر شهر را مطرح کردند.

او اضافه کرد: به همین دلیل جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته میراث فرهنگی و گردشگری و کمیته هنر شورای شهر تهران، مسئولان سازمان زیباسازی، شهردار منطقه ۱۱، مسئولان تئاترشهر و تعدادی از هنرمندان برگزار شد.

علوی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا شهرداری منطقه ۱۱ به همراه سازمان زیباسازی مسئول بررسی احداث حصار اطراف تئاتر شهر شوند و همه جوانب امر را با نظارت شورا بررسی کنند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد ما این بود که حصار به شکلی طراحی شود که به هویت بصری تئاتر شهر لطمه وارد نکند، تاکید کرد: در کنار هویت بصری موضوع استفاده کنندگان از پارک دانشجو نیز مطرح است که این حصار نباید مزاحمتی برای شهروندان جهت استفاده از پارک ایجاد کند.

علوی با اشاره به درخواست اهالی هنر گفت: موضوع آسیب های اجتماعی تبدیل به یک دغدغه برای آنان شده بود و امیدواریم احداث حصار بتواند از مشکلات موجود در اطراف تئاترشهر بکاهد.

پهنه فرهنگی تئاتر شهرتهران، بزرگترین مجموعه تئاتری ایران است که در زمان پهلوی دوم ساخته شده است. محصور شدن ساختمانی که علی سردار افخمی در سال‌های ۴۶ تا ۵۱ ساخته تاکنون چند بار در دوره‌های مختلف مطرح شده است تا آنطور که گفته می شود از گزند آسیب‌ها درامان بماند.

در دوره مدیریت شهری سابق تهران هم حصار کشی اطراف این مجموعه فرهنگی برای رهایی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی این مجموعه مطرح شد اما با مخالفت اهالی هنر این طرح به سرانجام نرسید.

موافقان حصارکشی بر این باور بودند که بنای تئاتر شهر مملو از زخم آتش‌هایی است که کارتن خواب‌ها برپایش کردند و باید با حصارکشی بر روی این زخم‌ها مرهم گذاشت.اما مخالفان این طرح، محصور کردن تئاتر شهر  را سلب حق عمومی در برخورداری ازفضای عمومی شهر می‌دانستند. ضمن اینکه به اعتقاد مخالفان، دیوار کشیدن، قدیمی‌ترین و ناکارآمدترین شیوه است و مشکلات را باید در فضای همگانی شهری حل کرد.

بنای ثبت ملی تئاتر شهر که نیم قرن از عمزش می‌گذرد، از سال ۱۳۵۱ که نمایش باغ آلبالوی چخوف در آن اجرا شد تا امروز، مرکز نمایش ایران بوده‌ است.بر همین اساس و با توجه به اهمیت این مجموعه ارزشمند، ضرورت دارد برای حفظ حریم تئاتر شهر، راه حل منطقی ارائه و اجرا شود.

کد خبر 645294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس بهنام فر IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    مشکلات تئاتر شهر یکی دوتا نیست. برای سامان بخشیدن به این مجموعه حتما باید اقدام فوری انجام بشه. متاسفانه پارک دانشجو به پاتوق معتادان تبدیل شده. اولین کار به نظرم اینه که یه کانکس پلیس در این پارک مستقر بشه. امیدوارم زودتر برای حل مسکلات تئاتر شهر چاره اندیشی بشه.