مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی گفت: قوانین مربوط به ایمنی ساختمان‌ها گویا و کامل نیست و مسئولیت‌ها در این قانون مشخص نیست.

ساختمان های ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا لازم است آتش‌نشانی با حکم قضایی به موضوع ساختمان‌های ناایمن ورود کند، گفت: تا مرحله بازدید و کارشناسی به حکم قضایی نیاز نیست.

وی گفت: اگر مالکی بخواهد از ورود کارشناسان آتش‌نشانی به داخل ساختمان جلوگیری کند، ما با حکم قضایی وارد آن ساختمان خواهیم شد. ولی باید در نظر گرفت که تمامی قوانین حول محور ساختمان‌ها، قوانین کاملی نیستند.

مهدی داوری گفت: قوانین مربوط به ایمنی ساختمان‌ها گویا و کامل نیست و مسئولیت‌ها در این قانون مشخص نیست. به عنوان مثال، بند ۱۴ ماده ۵۵ که نسبت به سایر قوانین بیشتر مورد استناد واقع می‌شود، ۶۵ سال پیش نگاشته شده و قطعاً نمی‌تواند پاسخگوی تهران امروز باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از آنجا که در تهران بافت‌های مختلف شهری، ساختمان‌های پیچیده و جمعیت بسیار زیاد وجود دارد، در این زمینه دچار نقص هستیم.

کد خبر 645117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha