شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به مخاطرات ساختمان‌های ناایمن به ویژه پاساژ علاءالدین، از آمادگی برای همکاری با سازمان آتش‌نشانی در تأمین ایمنی اماکن پرمخاطره خبر داد. سازمان آتش‌نشانی شهر تهران هم از به‌روزرسانی ایستگاه‌ها و آمادگی نیروهای خود گفت.

ساختمان فرسوده و نا ايمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران از برگزاری نشست کمیته ایمنی این منطقه با تمرکز بر بهبود وضعیت ساختمان‌های تجاری و قدیمی خبر داد. سید محمد موسوی با بیان این که تنوع فعالیت‌های منطقه و کاربری‌های متعدد، وجود راسته‌های تجاری، بافت فرسوده، اماکن تاریخی و ... باعث شده استعداد بروز حادثه در این محدوده زیاد شود افزود: «این آمادگی را داریم که هر گونه همکاری لازم را با سازمان آتش‌نشانی انجام دهیم و در کنار شما برای ایمن کردن این ساختمان‌ها کمک کنیم.»

شهردار منطقه ۱۱ با تاکید بر اهمیت آموزش‌های شهروندی در پیش‌گیری از بروز حوادث، به توضیح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و از آموزش ۲۶ مرکز درمانی و بیمارستان، ۳۴ ساختمان شهرداری و سرای محله، ۱۰۶ مجتمع تجاری و اماکن عمومی، ۱۰۷ مکان تاریخی، ۶ مرکز آموزشی، ۳ تماشاخانه و ۵ مسجد و مکان مذهبی خبر داد.

۱۱۳ مدرسه نیز در محدوده منطقه ۱۱ وجود دارد که طی فرآیندی ۱۲ مرحله‌ای، تمامی مدیران، معلمان، دانش آموزان، کارکنان و اولیاء تحت آموزش قرار خواهند گرفت. مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز از افزایش ۱۳۳ ایستگاه آتش نشانی شهر تهران به ۱۳۶ ایستگاه تا پایان سال خبر داد.

داوری افزود: مهم‌ترین شاخص کیفی در ایستگاه‌های آتش نشانی، رسیدن به موقع به محل حادثه است که در شهر تهران و طبق استانداردهای جهانی، به طور متوسط ۶ دقیقه است. مدیرعامل سازمان آتش نشانی همچنین از فعالیت ۵ هزار آتش نشان در ۳ شیفت کاری خبر داد.

اکنون و در آستانه پنجمین سالگرد آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران، همچنان برخی از ساختمان‌ها و مراکز عمومی از نظر ایمنی بهبود وضعیت پیدا نکرده‌اند. بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری و بر اساس آخرین گزارش شورای شهر تهران، بیش از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در این شهر وجود دارد که به آن‌ها اخطار شده و تنها ۲۲۰ ساختمان اقدامات مربوط به ایمن سازی را به انجام رسانده‌اند؛ کمتر از ۴هزار ساختمان در حال ایمن‌سازی و حدود ۳۰ هزار ساختمان نسبت به ایمن نبودن خود بی‌تفاوت هستند.

کد خبر 644885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha