مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آماده‌باش تمام بیمارستان‌های این شهر برای مقابله با بیماری خبر داد. 

اومیکرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد پهلوان اظهار کرد: وزارت بهداشت بخشنامه و تایید کرده تا تمام مطالب پیرامون اومیکرون از سوی تهران اعلام و اطلاع‌رسانی شود. در حال حاضر تمام بیماران مشکوک به کرونا تست می‌شوند. در این تست‌ها اگر با یک مورد مشکوک اومیکرون مواجه شویم که با تست‌های معمولی جواب ندهد، آن را به آزمایشگاه مجهز مشهد و آزمایشگاه مرکزی تهران ارسال خواهیم کرد.

وی افزود: کیت‌هایی داریم که توانایی شناسایی سویه‌های جهش یافته کرونا را دارد. در حال حاضر کیت‌های مشکوک به اومیکرون را به تهران هم ارسال می‌کنیم.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کسی که دارای علائم شدید کرونایی است، در واقع به اومیکرون مبتلا شده است. کسی که سرفه می‌کند و در کنار آن سردرد نیز به آن اضافه شده، ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد. مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از علائم سرماخوردگی به راحتی گذر نمی‌کند. هر کسی که علائم سرماخوردگی را در خود مشاهده می‌کند نیز به راحتی از کنار آن عبور نکرده و نسبت به قرنطینه خود اقدام کند تا این سویه به دیگران انتقال پیدا نکند.

وی ادامه داد: این سویه نسبت به دلتا سرعت سرایت بالایی دارد و از این جهت چند برابر دلتاست. هر مبتلا به اومیکرون می‌تواند نسبت به دلتا افراد بیشتری را آلوده کند. بسیاری از افراد مبتلا به امیکرون‌ علائم خفیفی دارند اما تصور می‌کنند که به یک سرماخوردگی ساده مبتلا شده و به راحتی از کنار آن عبور کرده و در اجتماعات شرکت می‌کنند. قرنطینه و مراقبت فردی بیماران مشکوک به کرونا و اومیکرون یک تکلیف اجتماعی است و همه باید مراقب باشند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه اومیکرون تا دو ماه آینده به ویروس غالب در دنیا تبدیل می‌شود. وزارت بهداشت، آمادگی‌های لازم را دارد اما مردم باید مراقبت بیشتری کنند.

کد خبر 644975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha