سایت جمع‌آوری زباله‌های شهرستان لنگرود اکنون به مکانی برای ارتزاق انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری تبدیل شده‌ است.

پسماندخواری پرندگان

همشهری آنلاین- محمدرضا رضازاده: پسماند و مدیریت ناصحیح آن در این سال‌ها تبدیل به دومین چالش هم  زیست محیطی پس از کم‌آبی و خشکسالی شده است. آلودگی خاک، هوا و آب‌های زیر زمینی از آثار منفی اولیه زباله‌ها به شمار می‌آیند. نبود سایت‌های دفن زباله استاندارد در کشور مسائل دیگری را نیز به دنبال دارد که یکی از آنها ارتزاق جانوران اهلی و غیر اهلی از پسماندها این سایت‌ها و حتی زباله‌های رها شده است.

 تصاویر مربوط محل جمع‌آوری زباله‌های شهرستان لنگرود در استان گیلان است که اکنون به مکانی برای ارتزاق و منبعی برای تامین غذای  انواع پرندگان شکاری، غیر شکاری، مهاجر و بومی تبدیل شده‌ است.

این سایت در تالاب کیاکلایه لنگرود واقع شده است که زباله‌ها روزانه در مکان مورد نظر جمع‌آوری و به سایت دفن زباله آلمان‌لنگه این شهرستان منتقل می‌شود. پیش از راه‌اندازی سایت دفن زباله آلمان‌لنگه، زباله‌های لنگرود در بستر همین تالاب دفن می‌شدند.

نکته قابل توجه و متاثر کننده اینجاست که دو محل یاد شده یکی در کنار تالاب و دیگری در منطقه کوهستانی موجب شده تا پس از هر بارندگی، شیرابه زباله‌ها درو خاک نفوذ و آب‌های زیر زمینی منطقه را به شدت آلوده کنند.

کد خبر 644686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    ایکاش هیچ کار عمرانی صورت نگیرد وهیچ مبلغی صرف شهر وروستای منطقه لنگرود انجام نشود ولی برای سروسامان دادن این زباله ها اقدام کنید . مسئولین محترم واهالی محترم شهر وروستاهای لنگرود در اینده قطعا با مشکل شیرابه های زیر زمینی ویا خاکهای باقیمانده از زباله ها مواجه خواهید شد وقطعا اکثر مردم این دیار با مشکلات زیست محیطی روبرو خواهند شد از اب گرفته تا کشاورزی وهوای الوده ودیگر مشکلات پس هر چه سریعتر اقدام شود بهترخواهد شد وگرنه فردا دیر است خود کرده را تدبیر نیست.