سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتقاد حق افراد است، اما برخی حاشیه‌سازی‌ها بر فعالیت‌های تخصصی شورای نگهبان اثر نخواهد گذاشت.

هادی طحان نظیف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف در واکنش به اظهارات علی لاریجانی گفت: پرونده ایشان مثل سایر افراد در یک فرآیند قانونی در شورای نگهبان بررسی شده است و برای رسیدگی به صلاحیت ایشان مطالب موجود در پرونده که بخشی نیز به بیرون منعکس شده، مورد به مورد در جلسات شورا مطرح و پس از انجام مباحث متعدد و بیان نظرات مخالف و موافق رای گیری به صورت مخفی انجام شده است. البته نسبت به برخی مطالب هم که به بیرون منعکس شده نه شورای نگهبان مسبب آن بود و نه راضی به آن.

وی اضافه کرد: جمع بندی اعضای شورا با توجه به محتوای پرونده و گزارش‌های متعدد بر احراز صلاحیت نبود که نتیجه هم اعلام شد.

نامه گلایه آمیز علی لاریجانی به شورای نگهبان | یک کلام بگویید بنا داشتیم شما را حذف کنیم | می‌دانید چه بدعت خطرناکی پایه گذاری می‌کنید؟

افشای نامه دلایل رد صلاحیت لاریجانی | اصالت نامه تایید شد؟

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: همان گونه که بارها گفته شده در انتخابات ریاست‌جمهوری بحث رد صلاحیت مطرح نیست و شرایط مذکور در اصل ۱۱۵ قانون اساسی باید احراز شود. شورای نگهبان یک جمع تخصصی است و هر یک از اعضای آن بر اساس تشخیص خود عمل می‌کنند و ورود سیاسی به موضوعات ندارند. ملاک نیز نظر اکثریت اعضا است.

طحان نظیف اضافه کرد: البته اینکه نامه شخصی و محرمانه شورا توسط یک فرد خارج نشین منتشر شود، جای بررسی دارد، اما به هر حال انتخابات تمام شده و بازی با آرامش مردم و فضاسازی رسانه‌ای صحیح نیست هر چند ما در شورای نگهبان گوش شنوا داریم و مطالب هر کسی را که نقد داشته باشد می‌شنویم.

وی گفت: نقد و انتقاد حق افراد است و ما در این باره کسی را منع نمی‌کنیم و همان طور که بارها گفته شده اگر اشکالی باشد، اصلاح می‌کنیم، ولی اینکه عده‌ای بخواهند اعتبار یک نهاد قانونی را زیر سوال ببرند و جایگاه آن را مخدوش کنند، راه به جایی نخواهند برد.

طحان نظیف اظهار کرد: انتخابات ۶ ماه است که تمام شده و شورای نگهبان مشغول بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی با موازین شرع و قانون اساسی و رسیدگی به استعلامات دیوان عدالت اداری است و برخی حاشیه‌سازی‌ها بر فعالیت‌های تخصصی شورای نگهبان اثر نخواهد گذاشت.

کد خبر 644540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالباقر IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 0
    آقای لاریجانی در ارتباطات اچتماعی حس شخصی هر انسانی مهمترین است. همین که شما به این نتیجه رسیده اید که باید رئیس جمهور میشدید کافیست .بگذار مخالفین بحق شما هر چه دوست دارند علیه شما بگویند و بنویسند. شما بیدی نیستید که برگهایتان ریخته باشد.
  • احمد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    هیچ فرد و سازمانی از چنگ قانون نمیتواند فرار کند
    • GB ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      توجه کردن و مغلطه قانون نیست. ضد آن است.
  • سعید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 1
    آقای لاریجانی واجدشرایط برای نامزدی ریاست جمهوری حداقل دراین دوره نبودوردصلاحیت ایشان بدرستی انجام شدممنون ازشورای نگهبان،البته آقای لاریجانی شخص محترمی است ومن هم دوستش دارم اما بایدمنطقی وملی فکرکردنه احساسی.
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    یکی از شرایط احراز صلاحیت عادل بودن کاندیداست . در مورد عادل بودن آقای لاریجانی خود قضاوت کنید . ایشان برای دفاع از رد صلاحیت خود 30 صفحه نامه نوشت آیا برای رد صلاحیت این همه افراد واجد شرایط با تجربه که تعلق به هیچ گروهی را ندارند هم نامه نوشت...؟!!! عدالت این است؟