مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

بستنی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌شناسیم، اما برخی از مواد تشکیل‌دهنده آن می‌تواند برای بعضی افراد خطرناک باشد.

بستنی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت بی‌جی‌آر، در اوایل این هفته، سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) فراخوانی را برای بستنی‌هایی که از شیر انجمن تعاونی تولیدکنندگان شیر مریلند و ویرجینیا، تولید شده‌اند، دریافت کرد. این یادآوری از این واقعیت ناشی می‌شود که بستنی مورد نظر سویا یا گندم را به‌عنوان مواد تشکیل‌دهنده فهرست نکرده و بر روی بسته‌بندی نیاورده است. این می‌تواند خطری جدی برای افراد مبتلا به حساسیت به سویا ایجاد کند.

اما جالب است بدانید که تکه‌هایی از خمیر شیرینی به طرز عجیبی توانست به بستنی بادام یک شرکت راه پیدا کند و از آنجا بود که وجود گندم و سویا به یک معضل بزرگ تبدیل شد. در واقع یک سهل‌انگاری کوچک این دردسر بزرگ را درست کرد.

در عین حال به فروشگاه‌های کوچک توصیه شد که بستنی‌ها را فورا دور بریزند. مصرف‌کنندگان نیز باید چنین کاری را انجام دهند. در مجموع، شرکت برای بیش از ۸۰۰۰ نقطه بستنی تولید کرده است.

برخی از علائم رایج آلرژی به سویا عبارتند از: استفراغ، گرفتگی معده، سوء هاضمه، اسهال، خس‌خس سینه، تنگی نفس و مشکل در تنفس، سرفه‌های پیاپی، سفتی در گلو و صدای خشن و همچنین نبض ضعیف.

علائم دیگری که ممکن است ایجاد شود عبارتند از کهیر، تورم، گیجی و رنگ آبی پوست. در موارد شدیدتر، این موضوع ممکن است فرد را دچار شوک کند.

کد خبر 644479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha