مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

تای چی به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و همچنین به افزایش انعطاف پذیری و تعادل کمک می‌کند.

تاي چي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از mayoclinic، اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس هستید، تای چی (TIE-CHEE) را در نظر بگیرید. تای چی که در ابتدا برای دفاع شخصی ساخته شده بود، به شکلی زیبا از ورزش تبدیل شده است که اکنون برای کاهش استرس و انواع دیگر شرایط سلامتی استفاده می‌شود. تای چی که اغلب به عنوان مدیتیشن در حرکت توصیف می‌شود، آرامش را از طریق حرکات آرام و روان تقویت می‌کند.

تای چی چیست؟

تای چی یک سنت باستانی چینی است که امروزه به عنوان یک ورزش انجام می‌شود و شامل یک سری حرکات است که به صورت آهسته، متمرکز و همراه با تنفس عمیق صورت می‌گیرد.

تای چی که تای چی چوان نیز نامیده می‌شود، یک سیستم غیررقابتی و خودگام از تمرینات بدنی ملایم و کشش است. هر حالت بدون مکث به حالت بعدی جریان می‌یابد و اطمینان حاصل می‌کند که بدن شما در حرکت ثابت است.

تای چی سبک های مختلفی دارد. هر سبک ممکن است به طور ماهرانه بر اصول و روش‌های مختلف تای چی تاکید کند. در هر سبک تغییراتی وجود دارد. برخی از سبک ‌ها ممکن است بر حفظ سلامت تمرکز کنند، در حالی که برخی دیگر بر جنبه هنرهای رزمی تای چی تمرکز دارند.

تای چی با یوگا، نوع دیگری از حرکات مدیتیشن متفاوت است. یوگا شامل حالات بدنی مختلف و تکنیک های تنفسی همراه با مدیتیشن است.

چرا تای چی را امتحان کنیم؟

زمانی که تای چی به درستی یاد گرفته و به طور منظم اجرا شود، می تواند بخش مثبتی از یک رویکرد کلی برای بهبود سلامت شما باشد. مزایای تای چی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ورزش «تای چی» به کاهش اندازه دور کمر کمک می‌کند

- کاهش استرس، اضطراب و افسردگی

- بهبود خلق و خو

- افزایش انرژی و استقامت

- بهبودانعطاف پذیری، تعادل و چابکی

- بهبود قدرت عضلانی

برخی شواهد نشان می دهد که تای چی ممکن است به موارد زیر نیز کمک کند:

- افزایش کیفیت خواب

- تقویت سیستم ایمنی بدن

- کمک به کاهش فشار خون

- بهبود درد مفاصل

-  بهبود علائم نارسایی احتقانی قلب

- کاهش خطر سقوط در افراد مسن

حفظ فواید تای چی

امکان دارد از یک کلاس تای چی که ۱۲ هفته یا کمتر طول می کشد موارد بیشتری کسب کنید ولی اگر تای چی را برای مدت طولانی ادامه دهید و ماهرتر شوید، می‌توانید از مزایای بیشتری برخوردار شوید.

ممکن است شما ورزش تای چی را هر روز در زمان مشخصی انجام دهید اما اگر برنامه شما نامنظم است، هر زمان که چند دقیقه وقت دارید تای چی انجام دهید. شما حتی می‌توانید مفاهیم آرامش بخش ذهن و بدن تای چی را بدون انجام حرکات واقعی، زمانی که در یک موقعیت استرس زا قرار دارید، مانند ترافیک یا یک جلسه کاری پرتنش، تمرین کنید.

مترجم: شهره فرجی

کد خبر 644477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha